|
به گزارش مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در مراسم رونمایی از دستاوردهای مشترک فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به سال تحصیلی 92-91 به عنوان اولین سال اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز بخشی از دستاوردهای آموزش و پرورش که نیمی از آن با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است، رونمایی خواهد شد.
وی با اعلام تاکید سند تحول بر فناوری تصریح کرد: اگر بخواهیم برای سنین مختلف افراد اهمیت قائل شویم دوران دانشآموزی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.
نوری ادامه داد: پرتال مرکزی وزارت آموزش و پرورش به نشانی www.medu.ir در ردهبندی بینالمللی ALEXA در میان سایتهای دولتی دارای رتبه 10 و در کل کشور دارای رتبه 53 است.
رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه از لحاظ تولید محتوای الکترونیک دارای جایگاه مناسبی است.
وی به برنامههای مشترک آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تجهیز 587 هزار کلاس درس به تجهیزات رایانهای، ایجاد پرتال آموزشی کشور در راستای هوشمندسازی مدارس و ایجاد ارتباط میان مدارس و دانشآموزان، ایجاد اولین مرکز دادههای آموزش و پرورش، تولید 50 عنوان لوح فشرده آموزشی، اتصال مدارس خارج کشور با مدارس داخل و غیره از جمله این برنامهها میباشد.
نوری ادامه داد: هماکنون 3هزار محتوای الکترونیک آموزشی مورد تایید سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید شده است که بر اساس تفاهم صورت گرفته این روند به 10 هزار مورد نیز خواهد رسید.
رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آموزش و پرورش با اشاره به رشد شاخص رایانه به دانشآموز اعلام کرد: پیش از این، این شاخص 8/2 رایانه به 100 دانشآموز بود که امروز به 5 رایانه افزایش یافته است.
وی به طرحهای اختصاصی آموزش و پرورش در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: تعیین استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، تدوین شیوهنامه هوشمندسازی مدارس، تولید محتوای توانمندسازی کارکنان و غیره از جمله این طرحها میباشد.
نوری با اعلام اینکه دستاوردهای فنی آموزش و پرورش بر اساس سند تحول صورت گرفته است، تصریح کرد: توسعه شبکه ملی رشد در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آموزش و پرورش در خاتمه با اشاره به اینکه استانداردسازی و تدوین اقلام آماری توسط این مرکز انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 86-85 تنها 28 مدرسه هوشمند در کشور وجود داشت که این تعداد در سال 92-91 به 44 هزار مورد رسیده است.
|