برای شناساندن پیامبر اعظم در کتاب های درسی، با توجه به شرایط زمانی و سن مخاطب باید ویژگی ها و خصوصیات زمینی پیامبر اعظم (ص) که قابلیت الگویی شدن داشته باشد برای دانش آموزان پررنگ شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مهندس نوید معاون وزیر و رئیس سازمان در گردهمایی یک روزه ی مسؤولان استانی ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) با بیان مطلب فوق گفت:
لازمه ی شناساندن پیامبر اعظم (ص) در جغرافیای ذهن دانش آموزان، شکوفـایی انـدیشه و معـرفت عمیـق دینـی مـی بـاشـد وبـاید جغرافیای ذهنی دانش آموزان به جغرافیای دینی تبدیل شود.
رئیس ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص)، با اشاره به اهمیت ایجاد وضعیت همسان پنداری در دانش آموزان گفت: زمانی که از پیامبر اعظم (ص) فقط به وجـود و ابعـاد آسمـانی آن اشاره شود دانش آموزان ناخودآگاه ازنزدیک شدن به ابعـاد گوناگون شخصیت واقعی ودرک عظمت روحانی آن وجود مقدس بی نصیب می مانند.
مسؤول ستاد برنامه ریزی سال پیامبر اعظم (ص) در آموزش و پرورش تاکید کرد: در اندیشه ی دینی ما پیامبر (ص) از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است بنابراین می طلبد که ما نسبت خودمان را با پیامبر بازنگری کنیم و ایشان را الگو و اسوه ی خودمان قرار دهیم.
همچنین در این مراسم مختارپور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان رئیس ستاد سال پیامبر اعظم (ص) در سراسر کشور گزارشی از فعالیت های این ستاد ارایه نمود.
مختارپور برگزاری همایش بین المللی سیمای پیامبر اعظم (ص) در کتاب های درسی را یک قدم بنیادی دانست و یادآور شد: در جلسه ی فوق العاده ی شورای عالی انقلاب فرهنگی چند اصل تصویب شد که اهم آن پرهیز از جنجال آفرینی و تحمیل بودجه ی اضافی بر دولت بود.
در ادامه مباحث گردهمایی حمیدرضا کفاش، معاون فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی وزارت آموزش و پرورش و دبیر ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) گفت: ارزیابی از کار ستادهای استانی به سه صورت گزارشات کتبی، گزارشات حضوری و ارزشیابی حضوری انجام می پذیرد.
کفاش همایش مذکور را یک ارتباط دو سویه دانست و گفت: این گردهمایی به منظور توجیه برنامه ها و شیوه نامه اجرایی، تعامل درون دستگاهی و اخذ نظرات و ابتکارات استان ها برگزار می شود.
دبیر ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور ارائه برنامه های موثر و هدفمند در سال پیامبر اعظم (ص)، از مشارکت دستگاه هایی مانند سازمان ملی جوانان، شهرداری تهران، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، خبرگزاری پانا و سازمان های وابسته به آموزش و پرورش بهره مند شده ایم.