متن كامل خبر
فقر حرکتی در آینده/لزوم آموزش الفبای حرکتی به پیش‌دبستانی‌ها

تاريخ خبر : 30/9/1395امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 303

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر آموزش الفبای حرکتی به نوآموزان در پیش‌دبستانی، گفت: اگر زندگی ماشینی و فقر حرکتی ادامه یابد، با سونامی فقر حرکتی مواجه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ز در همایش پیش‌دبستانی زیربنای عدالت آموزشی پایدار که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد با اشاره به اهمیت آموختن سواد حرکتی به دانش‌آموزان اظهار داشت: دانش‌آموزی که نمی‌تواند فعالیت کند، دانش‌آموزان دیگر او را به بازی نمی‌گیرند.
 
وی ادامه داد: در آینده اگر زندگی ماشینی و فقر حرکتی ادامه یابد با سونامی فقر حرکتی مواجه خواهیم بود.
 
حمیدی تاکید کرد: امروز در مدارس دوزبانه و مهدکودک‌ها برای اینکه نوآموزان با محیط آن مأنوس شوند حتماً باید بازی‌های حرکتی و ورزشی جزء برنامه‌های آموزشی آن باشد.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: عزت‌ و اعتماد به‌نفس، مهارت اجتماعی و سازگاری از مهم‌ترین عوامل موثر ارتباط اجتماعی دانش‌آموزان است که در بازی و حرکت به دست می‌آید.
 
وی یادآور شد: در حوزه پیش ابتدایی و مقطع اول ابتدایی می‌توانیم سواد حرکتی را رشد دهیم و اگر کودک، الفبای حرکت را تجربه نکند بعداً در یک حرکت ساده ناتوان خواهد شد.
 
حمیدی با بیان اینکه بازی و مشارکت بیشتر باعث مهارت‌های حرکتی بهتر در دانش‌آموزان می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در سن پیش‌دبستانی، نوآموز الفبای حرکتی را فرا گیرد بعداً در دویدن و ترکیبی از آنها می‌تواند استواری لازم را کسب کند.
 
وی با تأکید بر اینکه در پیش ابتدایی برای ارتباطات اجتماعی موثر باید حتماً بخش مهمی از فعالیت‌های ورزشی و بازی کودکانه وجود داشته باشد، گفت: بی‌توجهی به آن باعث می‌شود نسلی نامتعادل، کم توان و کم سواد حرکتی به وجود آید.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به جامعه هشدار می‌دهم که باید از سونامی‌های آینده و بیماری‌های غیرواگیر که جامعه را تهدید می‌کند، پیشگیری کرد.


     منبع خبر : فارس

بازگشت