متن كامل خبر
تلاش برای افزایش حقوق معلمان دارای دانش‌آموز استثنایی

تاريخ خبر : 15/10/1393امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 457

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن اعلام اینکه برنامه‌هایی را برای توسعه آموزش تلفیقی فراگیر در دستور داریم عنوان کرد: در این راستا همکاری‌هایی را با معاونت ابتدایی وزارتخانه آغاز کرده‌ایم.

مجید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اینکه مدارس عادی آمادگی پذیرش دانش‌آموزان استثنایی را در طرح تلفیقی فراگیر ندارند اظهار کرد: معتقدیم آموزش فراگیر باید جایی توزیع شود که آموزش و پرورش عادی توجیه شده باشد.
وی افزود: به‌ویژه حالا که کمبود معلم سنگین شده و ورود دانش‌آموز معلول به مدارس عادی مشکل است باید بسترها آماده شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه به دنبال ایجاد جاذبه برای معلمان عادی هستیم گفت: در تلاشیم تا ضرایب عادی را تغییر دهیم تا اگر به عنوان مثال معلم عادی یک دانش‌آموز ناشنوا گرفت، حقوقش نسبت به سایرین افزایش یابد.
قدمی ادامه داد: پس از این اقدام، آموزش معلمان مدارس عادی که دانش‌آموز استثنایی دارند را مدنظر داریم، هرچند مقاومت‌ها روند کار را کند کرده اما باید زمینه‌سازی صوت بگیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن اعلام اینکه برنامه‌هایی را برای توسعه آموزش تلفیقی فراگیر در دستور داریم عنوان کرد: در این راستا همکاری‌هایی را با معاونت ابتدایی وزارت خانه آغاز کرده‌ایم و آینده روشن است.
وی افزود: اکنون 38 هزار نفر در قالب طرح فراگیر در مدارس عادی تحصیل می‌کنند. 50 هزار دانش‌آموز دیرآموز نیز در مدارس عادی داریم. در مجموع برای ساماندهی و مدیریت این 88 هزار دانش‌آموز در مدارس عادی، برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است.


     منبع خبر : ايسنا

بازگشت