متن كامل خبر
بهبود مدیریت آموزشگاهی، ضامن بهره‌وری مدرسه است

تاريخ خبر : 29/9/1395امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 318

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: بهبود مدیریت آموزشگاهی، ضامن بهره‌وری مدرسه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کرمان، عبدالرسول عمادی در همایش کارشناسان سنجش و ارزیابی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با بیان اینکه مدیریت مدرسه، راهبردی‌ترین مدیریت در آموزش و پرورش است، اظهارکرد: مدیران مدارس باید توانمندترین مدیران کشور باشند.
 
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌ و پرورش از دانش آموزان به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: نظام‌های آموزشی که بتوانند دانش و مهارت‌های زندگی را همزمان به دانش آموزان، آموزش دهند موفق هستند.
 
وی با بیان اینکه تفویض اختیار و حذف واسطه ها، باعث افزایش بهره‌وری در مدرسه می‌شود، تصریح کرد: مدیر مدرسه نباید محصور شود و باید در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی و ایجاد نشاط و پویایی در مدارس، اختیارات به مدیران مدارس تفویض شود تا مدیران مدارس فقط مجری بخشنامه‌های اداری نباشند.
 
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه در نظام‌های آموزشی پیشرو، همه اختیارات به مدیر مدرسه واگذار شده است، افزود: مدیر مدرسه در کشور ما آنقدر محصور شده که مفهوم مدیریت آموزشگاهی تحقق پیدا نمی‌کند.
 
عمادی از ارزش‌ها، باورها، ابزارها، تکنیک‌ها، مهارت‌ها، مقررات و آداب و رسوم به عنوان عناصر اصلی فرهنگ نام برد و گفت: اکتسابی بودن فرهنگ، مهمترین خصیصه یک فرهنگ است.
 
وی ماموریت و چشم‌انداز روشن، وجود راهبردهای معین و داشتن برنامه عملیاتی برای تحقق راهبردها را از ویژگی‌های مدارس بهره‌ور عنوان کرد و افزود: مدرسه بهره‌ور برنامه دارد و تحقق آن را رصد می‌کند.
 
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش ‌و پرورش بیان کرد: وجود معلم با انگیزه و ماهر و دانش‌آموز شاد و علاقه‌مند، لازمه کلاس بهره‌ور هستند.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت