|
به گزارش خبرگزاری فارس، علیاصغر فانی در نشست با مدیران و کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: در سالهای اخیر کار خوبی که در نوسازی انجام شده، ابتکار شناسایی و ایجاد منابع جدید در بودجه است که جای تقدیر ویژه دارد.
وی گفت: شادابسازی مدارس یک بحث جدی است و تلاش کنید دانشآموز که داخل مدرسه میشود احساس شادابی و جذابیت کند.
فانی با اشاره به اینکه در خیلی از کشورها مدارس بزرگ و شاداب ساخته میشوند، یادآور شد: در ژاپن منازل کوچک و مدارس بزرگ ساخته میشود و وقتی والدین قصد تنبیه دانشآموز را داشته باشند، می گویند فردا نمیگذاریم به مدرسه بروید.
وی در خصوص ایمنی مدارس گفت: بر اساس گزارشهایی که داشتیم، فضاهای آموزشی جدید در زلزلهها آسیبی ندیدهاند و این خیلی خوب است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه شینآباد گفت: ایمنسازی مدارس بسیار جدی است، بحث گرمایش و اتفاقات بدی که افتاده، جامعه را نسبت به آن حساس کرده است.
بخشی از اعتبارات، به تعمیر و نگهداری تخصیص یابد
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدیدی که از یک مدرسه در پاریس داشته، که قدمت آن 400 سال بوده و هنوز پابرجا بوده است، تأکید کرد: بحث تعمیر و نگهداری موضوع بسیار مهمی است. از همین الان باید بخشی از اعتبارات به آن اختصاص پیدا کند و برای این بحث باید سرفصلی از اعتبارات نوسازی یا آموزش و پرورش به آن اختصاص یابد.
وی افزود: میشود از ظرفیت بخش خصوصی برای تعمیر و نگهداری کمک گرفت و هر چند تعمیر و نگهداری هزینهای دارد ولی به صرفهتر است.
فانی با اشاره به رابطه نوسازی و آموزش و پرورش افزود: باید بر مدارسی که خیرین میسازند حتما سازمان نوسازی نظارت کند تا رعایت مقاومسازی شده باشد.
به روز رسانی تجهیزات مدارس باید جدی گرفته شود
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تکمیل پروژههای نیمهتمام توسط خیرین گفت: این حرکت به نفع آموزش و پرورش و خیرین میباشد.
وی متناسبسازی شرایط ساختمانی با شرایط زیستی منطقه را کاملا منطقی دانست و گفت: باید به دستاوردها و تجارب مردم در طول تاریخ در ساخت و سازها هم توجه کرد و از جمعبندی آن با روشهای علمی، شاهد ساخت مدارس بهتر باشیم.
فانی با تأکید به ایجاد واحد تحقیق و توسعه در سازمان نوسازی گفت: باید به سمتی برویم که ساخت مدارس به نحوی باشد که اگر زمانی احتیاج به آن مدرسه نبود امکان استفاده و جابجایی از اکثر مواد و مصالح در جایی دیگر باشد.
اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تکلیف است
فانی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) اشاره کرد و افزود: "معظمله اولین چیزی که به بنده فرمودند: تاکید بر اجرای جدی سند بود".
وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تکلیفی است که ما موظف به اجرای آن هستیم.
|