|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از آموزش و پرورش استان اصفهان، دکتر علیاصغر فانی، در دیدار با فرهنگیان منطقه اردستان، زواره و مهاباد ضمن یاد و خاطره دو شهید فرهنگی شهید رجایی و باهنر گفت: من خود 46 سال معلم بودهام و با مسائل آموزش و پرورش کاملا آشنا هستم و وقتی در جمع فرهنگیان قرار میگیرم احساس یکی بودن، همدلی و همزمانی میکنم.
دکتر فانی افزود: تعلیم و تربیت کار مهمی است همچنان که بنیانگذار جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری و رئیسجمهور بحث تعلیم و تربیت تاکید داشتهاند.
وی گفت: آموزش و پرورش کارکرد مشترکی دارند یکی از آنها تربیت نیروی انسانی که زیرساخت تعلیم و تربیت را تشکیل میدهد.
وی افزود : اگر در بحث هستهای موفقیتی را حاصل شدهایم حاصل تلاش دانشآموزانی بوده است که در این حوزه فعالیت داشتهاند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی هر جامعه را تشکیل میدهد و خروجیهای این زیرساختها ورودیهای آموزش عالی هستند.
دکتر فانی افزود: آموزش و پرورش زیرساخت توسعه پایدار را تشکیل میدهد و یکی از کارکردها و شاخصهای آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم کیفیتبخشی است و باید برای این کیفیتبخشی فضا و امکانات را فراهم نماییم.
وی افزود : اجرای سند تحول نظام آموزشی ده سال طراحی و تصویب آن طول کشید و به عنوان یک تکلیف در آموزش و پرورش است.
وی گفت: سند تحول نظام آموزش و پرورش زیرساخت برنامه توسعه ششم آموزش و پرورش است و در این مدت ما در خدمت آموزش و پرورش بودهایم، موفق شدهایم نقشه اجرای سند تحول را تکمیل کنیم.
وی افزود : کمیتهای در آموزش و پرورش تشکیل شده است به نام کمیته مناطق کمتر توسعه یافته که باید شاخصهای مناطق کمتر توسعه را یافته و آنها را ترمیم کنیم .
دکتر فانی گفت: 110 مدرسه تک دانشآموزی در کشور داریم به قریب 5 هزار مدرسه کمتر از 5 دانشآموزی را داریم که این نشاندهنده این است که در دولت یازدهم بخصوص در دوره ابتدایی اصرار داریم که هیچ دانشآموزی از تحصیل محروم نشود.
وی گفت : روستا مرکزی و مدارس شبانهروزی از سیاستهای ما میباشد و در حال حاضر بیش از 400 هزار دانشآموز در مدارس شبانهروزی در حال تحصیل هستند.
دکتر فانی در ادامه بیان کرد: اعتباری را برای ایاب و ذهاب دانشآموزان روستا مرکزی اختصاص دادهایم که امیدواریم بتوانیم خواستههای دانشآموزان را خواستار باشیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام نیرو در آموزش و پرورش تعطیل نشده است و دانشگاه پردیس در حال حاضر در حا ل پرورش نیروی انسانی و معلم میباشد.
وی افزود: یکی دیگر از سیاستهای ما پذیرش فرزندان فرهنگی در آموزش و پرورش میباشد.
وی گفت: در تلاش هستیم تبعیضهایی که میان آموزش و پرورش و دیگر ارگانها وجود دارد بتدریج حل شود یکی از آنها بالا بردن 14 درصد که به حقوق اضافه شد و دیگری امتیاز فرهنگیان در محاسبه حقوق 800 بوده است که به 1500 افزایش پیدا کرده است.
دکتر فانی بیان کرد: رتبهبندی معلمان یکی دیگر از اهداف سیاستهای آموزش و پرورش است. لازم است وقتی به دنبال آموزش و پرورش توسعه یافته هستیم، همکار فرهنگی از بهترین روش تدریس، فناوری روز، تحقیق و پژوهش برخوردار باشد و در این زمینه شایستگیهای معلم را افزایش دهیم.
وی افزود: با رتبهبندی انگیزه معلمان افزایش پیدا خواهد کرد و در سال 94 رتبهبندی معلمین اجرا خواهد شد در رتبهبندی معلمین شاخصهایی که تعیین میکنیم مستقیما به وظایف معلمین باز میگردند.
وی در مورد پژوهشسراهای دانشآموزی گفت: یکی از محلهایی که دانشمندان آینده کشور را تامین میکند پژوهشسراها هستند و تا پایان دولت یازدهم هر منطقه باید حداقل یک پژوهشسرا داشته باشد.
|