|
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، حسین طلایی زواره در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر اظهار کرد: سامانه ثبت سفارش خرید الکترونیکی کتاب که از روز شنبه 6 تیرماه راه اندازی میشود، هیچگونه اطلاعات شخصی و تحصیلی از دانشآموزان مطالبه نمیکند و به گونهای برنامهریزی شده که افراد تنها با وارد کردن کد دانشآموزی(سناد) و شماره سریال شناسنامه که یک عدد شش رقمی است، میتوانند تمام اطلاعات تحصیلی خود را مشاهده نمایند و در صورت صحیح بودن اطلاعات ارائه شده، با تائید آن به مرحله بعدی وارد شوند.
وی با اشاره به حضور افراد سودجو در فضای مجازی و هشدار به دانشآموزان و خانواده آنان افزود: چنانچه سایتی بیش از کد دانشآموزی(سناد) که پس از ثبتنام در مدرسه دریافت میشود و شماره سریال شناسنامه دانشآموز چیز دیگری مطالبه نماید، این سایت ربطی به سازمان پژوهش نداشته و باید فورا از آن خارج شوند.
طلایی زواره اضافه کرد: دانشآموزان پیشدانشگاهی در سراسر کشور و دانشآموزان دوره ابتدایی شهر تهران یا والدین آنها میتوانند با ورود به سامانههای سامانه فروش اینترنتی کتابهای درسی به نشانی www.irtextbook.com و یا www.irtextbook.ir تا پایان تیرماه برای خرید کتب مورد نیاز خود مراجعه نمایند.
وی با بیان اینکه کتابفروشیها مجاز به ثبتنام کتابهای پیشدانشگاهی و دوره ابتدایی نمیباشند افزود: کسانی که به هر دلیل نتوانند در این مرحله ثبتنام نمایند، میتوانند در مرحله دوم که از تاریخ 20 شهریور تا 10 مهر ماه این درگاه مجددا بازگشایی میشود، برای ثبتنام و خرید کتاب اقدام نمایند. ضمنا تلفن: 88827778 پاسخگوی سئوالات احتمالی خواهد بود.
وی در جمعبندی مراحل ثبتنام را به شرح ذیل برشمرد:
مراحل ثبت سفارش در سامانه توسط دانشآموز :
1-مراجعه به مدرسه و ثبتنام در مدرسه
2-ثبت اطلاعات ثبتنامی دانشآموز در سامانه سناد توسط مدرسه
3-ورود به بخش ثبت سفارش دانشآموز در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی
4-مشاهده لیست کتب مجاز برای ثبت سفارش
5-ثبت سفارش کتب درسی
6-پرداخت وجه کتب درسی از طریق درگاه اینترنتی سامانه
7-دریافت کد پیگیری سفارش
* کتابهای درسی سفارش داده شده، از طریق مدرسه محل تحصیل دانشآموز در ابتدای سال تحصیلی به دانشآموز تحویل میشود.
|