رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: در تحول آموزش و پرورش نقش معلم نباید نادیده گرفته شود.به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس "توانا "، محیالدین بهرام محمدیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحول در آموزش و پرورش نباید اقتصاد محور باشد اما در اقتصاد آموزش و پرورش باید حتماً به تحول توجه داشت. وی ادامه داد: در تحول در آموزش و پرورش نمیتوان با فکر مغشوش و به شکل مهندسینشده اقدام کرد؛ بنابراین باید یک نوع مبنای فکری وجود داشته باشد. محمدیان با بیان اینکه در تحول در آموزش و پرورش نباید نقش معلم نادیده گرفته شود، گفت: تحول در آموزش و پرورش بر مرکز معلم میچرخد و کتاب به تنهایی کفایت نمیکند بلکه در کنار آن نیاز به معلم وجود دارد. رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اضافه کرد: به جای فلسفه باید به نظریه اسلامی تعلیم و تربیت دست یابیم و مقصود ما تعلیم و تربیت اسلامی نیست بلکه نظریه اسلامی تعلیم و تربیت است. وی افزود: زمان خروجی تحول، حاکی از موفقیت تحول خواهد بود که خروجی آموزش و پرورش مشتمل بر نظامسازی، دولتسازی و فرهنگسازی باشد.