معاون آموزش و پرورش با بیان اینکه حذف دورهی پیشدانشگاهی نیاز به کار کارشناسی شدهی بیشتری دارد گفت: درهمایش سراسری فرصتها و چالشهای آموزش و پرورش نظری - مهارتی نقاط قوت و ضعف دورهی پیشدانشگاهی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پرویز آژیده در گفتگو با مهر در خرم آباد، با اشاره به مطلب بالا اظهار داشت: هنوز تصمیم قطعی برای حذف دورهی پیشدانشگاهی گرفته نشدهاست و این امر نیازمند کار مطالعاتی بیشتری است. وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت تحصیلی مقطع متوسطه و نظری باید از نظر کیفی بیشتر مد نظر باشد اظهار داشت: در چند سال اخیر با توجه به ساختار ظرفیتی آمار دانشآموزان این دوره رو به کاهش است. معاونت آموزش و پرورش نظری، مهارتی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش متوسطه توسعه مبتنی بر عدالت را تعقیب می کنیم تصریح کرد: توجه به مناطق محروم را در اولویت کار خود قرار داده ایم.
وی با تأکید بر اینکه کل ظرفیت مدارس شبانه روزی و ۶۰ درصد ظرفیت مدارس نمونه دولتی مختص دانش آموزان بومی است، اضافه کرد: در راستای سیاست عدالت محور دولت در توجه بیشتر به مناطق محروم سال گذشته حدود ۱۳۷ دبیرستان شبانهروزی و ۱۵دبیرستان نمونه دولتی را به تعداد دبیرستانهای خود در کشور اضافه کردهایم. آژیده اضافه کرد: با انجام این اقدامات سال گذشته بیش از ۹۰۰۰ نفر به جمعیت مدارس شبانهروزی و نمونه دولتی اضافه شدهاست. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند اذعان داشت: ما در این مرحله، پایه اول را بیشتر مورد توجه قرار میدهیم. وی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی و مشاوره در مقطع متوسطه از راهاندازی دفتر مدیریت مشاوره در ساختار معاونت آموزش و پرورش نظری - مهارتی خبر داد.