|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، خسرو نظری، در نشست شورای سیاستگذاری طرح تبلت دانشآموزی گفت: در جهت عملیاتی نمودن راهکارهای سند تحول بنیادین، کمیتههای تخصصی ویژهای تشکیل شوند.
نظری با تأکید بر اجرای بهینه فرآیند طرح، تصریح کرد: جهت اجرای فاز دوم طرح تبلت دانشآموزی اگر از تجربیات اجرای فاز اول در شهر تهران و مطالعات تطبیقی استفاده گردد، میتوان از فرصتهای موجود در کشور جهت توسعه زیرساختهای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، افزایش مهارت دانشآموزان و معلمان، افزایش مشارکت فعال دانشآموزان در فرآیند یاددهی یادگیری، تلاش برای کاهش شکاف دیجیتالی در داخل و خارج از کشور، ترویج فرهنگ استفاده آموزشی و پرورشی از ابزارهای قابل حمل به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان جامعه استفاده نمود. وی افزود: استفاده از تبلت دانشآموزی در نظام آموزش و پرورش کشور در کنار یکی از پروژههای زیرساختی وزارت آموزش و پرورش یعنی "پورتال یکپارچه آموزشی و پرورشی مدارس" پایهریزی شده است.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: توجه به توانمندسازی کارکنان، تولید محتوا و زیرساخت باعث توفیق در این طرح می شود. ضمن اینکه دعوت از اساتید و دانشگاهیان که طرحها و فعالیتهایی در این زمینه دارند و استفاده از دیدگاهها و نقطه نظرات آنها، میتواند در اصلاح و بهبود اشکالات موجود و ارتقای سطح کیفی و کمی طرح استفاده از تبلت دانشآموزی موثر باشد.
نظری تاکید کرد: توجه به نقدها و دیدگاههای ذینفعان در این طرح از ضروریاتی است که در تصمیمگیریها به عنوان یکی از شاخصهای مهم تلقی میشود از این رو جمعآوری نتایج نشستهای تخصصی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
|