|
رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزشوپرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزشوپرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: منابع متعددی برای آموزش نوآموزان دوره پیشدبستانی وجود دارد؛ این تنوع عجیب هرچند باعث بروز زمینههای خلاقیت میشود اما ضرورت دارد اصول مهم آموزش نوآموزان پیشدبستان در قالب چارچوبی معین، برای منابع آموزشی پیشدبستانی تدوین شود.
وی افزود: نمایندهای از معاونت آموزش ابتدایی در دفتر تألیف حضور دارد و در جلساتی که پیرامون تعیین این چارچوب آموزشی برگزار میشود، شرکت میکند تا استانداردهای موردنظر معاونت آموزش ابتدایی در تعیین نهایی منابع، لحاظ شود.
حکیمزاده اضافه کرد: برخی آموزشهای دوره پیشدبستانی تنها بر رشد شناختی تمرکز دارند و برخی آموزشها نوآموزان را به خواندن و نوشتن سوق میدهند؛ درحالیکه نوع آموزشها باید بهگونهای باشد که مهارتهای چندگانه نوآموز برای حضور در مدرسه را پرورش دهد و به فرآیند خواندن و نوشتن منجر نشود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزشوپرورش تصریح کرد: برخی فکر میکنند اگر روی رشد هوش شناختی کار کنند نتایج خوبی میگیرند و صدا و سیما هم بر این مسئله دامن میزند درحالیکه این روش آموزش مناسب نیست.
وی بیان داشت: فقر حرکتی به دلیل تغییر سبک زندگی، دامنگیر کودکان ما شده است و باید چارچوب منسجمی مشخص شود تا آموزشهای پیشدبستان بهجای تمرکز بر کاغذ و قلم به آموزشهایی که بر حرکت و بازی تمرکز دارد، توجه کند.
حکیمزاده خاطرنشان کرد: امسال ۹۳۱ هزار و ۳۲۲ نوآموز در ۳۱ هزار ۷۰۶ مرکز پیشدبستانی ثبتنام کردهاند و در ۶۲ هزار و ۳۶۰ کلاس تحصیل میکنند.
|