یک استاد دانشگاه ارومیه معتقد است تعداد واحدهای دروس عمومی دانشگاهها باید کاهش یابد. دکتر مجید نوجوان، عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه ارومیه در گفتوگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، در عین حال گفت: علاوه بر سایر دورس عمومی، درس زبان انگلیسی باید با توجه به اهمیت آن در علوم و ارتباطات جهانی تقویت شود و همچنین درس زبان و ادبیات فارسی نیز بیشتر به آیین نگارش بپردازد.
وی با اشاره به اینکه اضافه کردن دروس جدید مطابق با آخرین علوم جهان ضروریست، اظهار کرد: اضافه کردن فصلها و درسهای کاربردی و مباحث تخصصی باید به نحوی انجام شود که اگر فارغ التحصیلان نتوانستند در دستگاه خاصی استخدام شوند، دارای پشتوانه علمی و کاربردی کافی برای کارآفرینی باشند.
وی افزود: در حالی که امروز همه جا صحبت از بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی است باید این چنین دروسی را به جای دروس قدیمی جایگزین کرد. دکتر نوجوان در ادامه به لزوم افزایش دروس عملی و آزمایشگاهی در کلیه رشتههای دانشگاهی اشاره و خاطر نشان کرد: امروز زمان تربیت دانشجوی تئوریک گذشته و باید دانشجوی تئوریدان و کاردان تربیت کرد تا بتواند علم و تکنولوژی را وارد بازار کار و تولید کند.
یک استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: تقویت دانشجویان در بعد عملی برای دانشجویان دوره کارشناسی بیشتر از دانشجویان دورههای تکمیلی ضروریست چرا که تنها 10 درصد دانشجویان دانشگاهها در دورههای تکمیلی پذیرفته میشوند و بقیه وارد بازار کار نمیشوند و بنابراین با تقویت دانشجویان دوره کارشناسی میتوان بازار کار آینده را از نظر علمی تضمین کرد.