|
به گزارش پانا، مهدی نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که «تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین که اکنون از آن صحبت میشود، چیست؟»، اظهار داشت: مراحل اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام به گام پیش میرود.
وی افزود: در گام نخست نمایه اجرایی را تولید کردیم و در گام دوم این نمایه اجرایی را مرید به زمان کردیم، یعنی اینکه چه فعالیتهایی باید اتفاق بیافتد تا سند تحول تحقق عینی پیدا کند که 320 فعالیت مشخص شده است.
نوید ادهم با بیان اینکه نمایه اجرایی سند تحول را به زمان تقسیمبندی کردیم، خاطرنشان کرد: در این راستا به دنبال این خواهیم بود که چه کارهایی در سالهای 94، 95 و 96 باید انجام شود و سازمانها، نوع فعالیت، زمانبندی و مجریان هم مشخص شده است تا چگونگی انجام کارها را به عنوان نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال کند.
وی در پاسخ به این پرسش که «وضعیت نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین چگونه دنبال میشود؟»، تصریح کرد: سند تحول در آبان 1390 به تصویب رسیده است که سه سال از عمر آن میگذرد و هر سال شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان ناظر سند گزارش عملکرد سند تحول را تجزیه و تحلیل و به مرجع بالاتر یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش میدهد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به فارس گفت: مطابق قوانین اجازه داده شده است که در هر 5 سال بازنگری بر سند تحول انجام شود.
|