متن كامل خبر
افزایش روحیه پرسشگری با توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

تاريخ خبر : 17/9/1393امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 419

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان تا به مسئله‌ای برخورد نکنند درصدد پیدا کردن پاسخ آن بر نمی‌آیند گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی‌اصغر فانی در بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در بازگشایی مدارس در مهرماه سال 1392، اظهار کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تقویت روحیه پرسشگری دانش‌آموزان از اهداف اساسی آموزش و پرورش است.
وی آشنایی دانش‌آموزان با گنجینه عظیم کتابخانه ملی را بسیار ارزشمند خواند و افزود: باید از ذخائر این مجموعه برای استفاده نسل‌های آینده بهره‌برداری کنیم.
عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: همچنین با توجه به فراگیر بودن آموزش و پرورش در سطح کشور می‌توانیم طرحی را برای دعوت خانواده‌ها برای واسپاری نسخ خطی به کتابخانه ملی را به اجرا برسانیم.
دکتر فانی دارالفنون را نخستین مدرسه ایرانی و افتخاری برای آموزش و پرورش معرفی و خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان نماینده آموزش و پرورش ماموریت دارد تا نسبت به بازسازی این بنای ارزشمند فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهد.
وی از همکاری خوب شهرداری تهران برای احیای مدرسه دارالفنون خبر داد و افزود: هماهنگی‌های خوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در مرمت دارالفنون موثر بوده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند از تجارب و همکاری‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در احیای محل مدرسه دارالفنون استفاده کند و قصد دارد مدرسه دارالفنون را به عنوان مرکز اسناد آموزش و پرورش بازسازی کند.
شایان ذکراست؛ به پیشنهاد رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مقرر شد نماینده‌ای از سوی این سازمان و وزارت آموزش و پرورش ابعاد همکاری این سازمان و وزارتخانه را بررسی کنند و حجت‌الاسلام دکتر محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و دکتر خسروی معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای این امر انتخاب شدند.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت