متن كامل خبر
درس پژوهی رویکرد جدید آموزشی در سال تحصیلی آینده

تاريخ خبر : 30/2/1394امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 421

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: درس پژوهی رویکرد جدیدی است که از سال تحصیلی آینده به منظور بهسازی مشارکت معلمان در زمینه تدریس و ارزیابی در مدارس به اجرا در می آید.

به گزارش پانا، عظیم محبی اظهار داشت: در این طرح معلمان گردهم آمده و درباره یک درس و نحوه تدریس آن مطالبی می‌نویسند و یکی از معلمان شیوه مورد نظر را در کلاس تدریس می‌کند.
وی با بیان اینکه پس از اینکه همه معلمان به این شیوه تدریس مسلط شدند در دیگر کلاس‌های درس نیز تدریس خواهد شد، ادامه داد: هدف این است که معلمان به سمت کارهای گروهی تشویق شوند و در تدریس از نظرات سایر معلمان نیز بهره بگیرند.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نظارت بر عملکرد معلمان از دیگر اهداف این طرح است که با توجه به شاخص‌ها، بسته‌های آموزشی آن تولید شده است.
محبی با اشاره به اینکه این طرح در راستای اهداف برنامه درسی ملی مبنی بر تغییر طرح درس معلمان انجام می شود، به خبرنگار ایرنا گفت: طرح درس پژوهی سال گذشته در برخی مناطق آموزشی اجرا و جشنواره‌هایی هم در این ارتباط در استان‌ها برگزار شد و امسال قرار است که طرح یاد شده به سمت نهادینه شدن پیش برود.
وی یادآورشد: درس پژوهی فرایندی مستمر در راستای پرورش مهارت‌های حرفه‌ای معلمان است که توسط گروه‌های درس پژوهی فرصتی ایجاد می‌شود تا معلمان بتوانند برای فعالیت‌های آموزشی، با کیفیت‌ترین شیوه‌ها را طراحی و ارائه کنند.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: درس پژوهی فعالیتی به منظور بهبود امر تدریس است که در آن معلمان، دروس مورد نظر خود را به طور مشترک و با همکاری هم طراحی، تدریس، مشاهده، تجزیه و تحلیل و تجدید نظر می‌کنند تا کیفیت تجربیاتی که برای یادگیری دانش‌آموزان به کار گرفته‌اند، بهبود یابد.
محبی ادامه داد: خلاقیت و نوآوری زمانی حاصل می‌شود که دانش‌آموزان و معلمان از طریق کار گروهی و روش پژوهشی مسایل را مورد بررسی قرار داده و از درون مساله روش‌های جدید را خلق کنند.


     منبع خبر : پانا

بازگشت