متن كامل خبر
تاسیس صندوق حمایت از عدالت آموزشی ویژه مناطق محروم

تاريخ خبر : 18/11/1394امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 503

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از تاسیس صندوق «حمایت از عدالت آموزشی» ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم خبرداد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، سیدمحمد بطحایی در اولین جشنواره حامیان مدارس شبانه‌روزی که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشورها و جوامع، وجود بی‌عدالتی در بخش‌های مختلف است، اظهار کرد : توازن و تعادل شرط اصلی پایداری جوامع است و بدون تعادل، تثبیت و پایداری، امکان ندارد جامعه توسعه یافته و پایداری فراهم شود.
 
وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های کشور این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ کاهش نابرابری و افزایش برابری در آموزش و پرورش از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود.
 
بطحایی افزود: برای کاهش نابرابری چاره‌ای نداریم مگر اینکه دستیابی به فرصت‌های آموزشی برای اقشار مختلف روستایی و شهری را ایجاد کنیم.
 
وی افزود: از تک تک 400هزار دانش‌آموز شبانه‌روزی شرمنده هستیم که نتوانسته‌ایم امکانات استاندارد را برای آن‌ها مهیا کنیم و امیدواریم با این اقدام گام‌های خوبی برداشته شود.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در تشریح سازوکار این صندوق گفت‌: در این صندوق خیرانی که بنیه اقتصادی قوی برای راه‌اندازی یک مدرسه ندارند و یا آنکه مایل‌اند با سپرده خود سرمایه‌گذاری کنند، امکانی فراهم شده تا بتوانند به صورت سپرده‌گذاری ثابت سود پول خود را در امر حمایت از مدارس شبانه‌روزی مصروف کنند.
 
بطحایی افزود: در این صورت بعد از مدت مورد نظر اصل سرمایه به فرد خیر مسترد خواهد شد. فرد خیر می‌تواند معین کند که سود سرمایه‌اش در چه منطقه و چه مدرسه‌ای مصرف شود.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های همه جوامع وجود نابرابری و بی‌عدالتی در بخش‌های مختلف است گفت: توازن و تعادل شرط اصلی تثبیت و پایداری جوامع است و در این میان آموزش و پرورش بیش از سایر بخش‌ها در رنج است و اگر نابرابری در آموزش و پرورش باشد به سرعت به بخش‌های دیگر جامعه تسری می‌یابد.
 
بطحایی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته توانسته‌ایم ابعاد کمی نابرابری را کاهش دهیم، از حیث فیزیکی و تعداد معلم مدارس در وضع نسبتا خوبی هستند ولی از حیث دستیابی به کیفیت آموزشی، نابرابری‌ها رو به فزونی است و فاصله مدارسی که در طبقه دوم قرار دارند روزبه‌روز از لحاظ کیفیت آموزش با مدارس طبقه اول بیشتر می‌شود و این زنگ خطری را به صدا در می‌آورد.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت