FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 گراف‎های هشت رأسی (مسابقه‎ی شماره‎ی 111)
گراف‎های هشت رأسی (مسابقه‎ی شماره‎ی 111)مسابقه كامپيوتر
ترکیبیات

گراف‌های هشت رأسی




اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.


چکیده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌‌ها و روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «به کار بستن» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
 نتايج مورد نظر
    - آشنایی با روش‎های شمارش و کاربرد مسائل ترکیبیاتی در گراف
 محتواي آموزشي
    - تركيبيات و گراف


سؤال
تعداد کل گراف‎های هشت رأسی جهت‎دار که درجه‎ی هر رأس آن فرد است را محاسبه کنید.





راهنمایی
بهتر است با ماتریس‏های مجاورت گراف کار کنید یعنی تعداد کل ماتریس‎های ٨ در ٨ که ورودی‏هایش فقط صفر یا یک است و در هر سطر یا ستون تعداد یک‌ها فرد است را به‌دست آورید.

از آن‎جا که در این سؤال هم با یک مسأله‎ی شمارش مواجه شدیم پس برای به‎دست آوردن اطلاعات بیش‎تر به بخش «ترکیبیات» در آموزش المپیاد رشد مراجعه کنید:

http://olympiad.roshd.ir/computer/content/pdf/0017.pdf

هم‎چنین مطالعه‎ی زنگ تفریح شماره‎ی 52 - را که در مورد یک ماتریس جالب بود - می‌تواند کمک بسیار زیادی در حل این مسأله باشد.

http://old.roshd.ir/Default.aspx?tabid=299&EntryID=1819

1388/1/23لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 گراف‎های هشت رأسی (مسابقه‎ی شماره‎ی 111)
گراف‎های هشت رأسی (مسابقه‎ی شماره‎ی 111)مسابقه كامپيوتر
ترکیبیات

گراف‌های هشت رأسی




اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.


چکیده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌‌ها و روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «به کار بستن» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
 نتايج مورد نظر
    - آشنایی با روش‎های شمارش و کاربرد مسائل ترکیبیاتی در گراف
 محتواي آموزشي
    - تركيبيات و گراف


سؤال
تعداد کل گراف‎های هشت رأسی جهت‎دار که درجه‎ی هر رأس آن فرد است را محاسبه کنید.





راهنمایی
بهتر است با ماتریس‏های مجاورت گراف کار کنید یعنی تعداد کل ماتریس‎های ٨ در ٨ که ورودی‏هایش فقط صفر یا یک است و در هر سطر یا ستون تعداد یک‌ها فرد است را به‌دست آورید.

از آن‎جا که در این سؤال هم با یک مسأله‎ی شمارش مواجه شدیم پس برای به‎دست آوردن اطلاعات بیش‎تر به بخش «ترکیبیات» در آموزش المپیاد رشد مراجعه کنید:

http://olympiad.roshd.ir/computer/content/pdf/0017.pdf

هم‎چنین مطالعه‎ی زنگ تفریح شماره‎ی 52 - را که در مورد یک ماتریس جالب بود - می‌تواند کمک بسیار زیادی در حل این مسأله باشد.

http://old.roshd.ir/Default.aspx?tabid=299&EntryID=1819

1388/1/23لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2