|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فریبا کیا اظهار کرد: در دورههای قبلی رویکرد اصلی جشنواره بیشتر به سمت معرفی کتابهای آموزشی و کمک آموزشی مناسب بود، اما از این دوره کمیتههای تخصصی، با اتکا به 11 حوزه یادگیری قید شده در اسناد بالا دستی وزارت آموزش و پرورش شکل گرفتند و محورها و موضوعات مورد بررسی گستره بیشتری یافتند.
معاون ساماندهی منابع آموزشی دفتر انتشارات تکنولوژی آموزشی تصریح کرد: درطول بیش از یک دهه تلاش مستمر برای شناسایی و الگوسازی کتابهای مناسب، آثار بسیاری معرفی و از ناشران متعددی تقدیر شده است و افزایش درصد آثار مناسب به نسبت آثار دریافتی از 18 درصد به 58.8 درصد نشاندهنده توفیق جشنواره رشد بوده است.
وی میافزاید: بیش از 200 داور از میان متخصصان و صاحبنظران دانشگاه و معلمان متبحر کشور، در طول سال، مجموعه آثار ارسالی به دبیرخانه ساماندهی را بررسی و ارزیابی میکنند و آثار مورد تایید از طریق کتابنامه رشد به جامعه آموزشی و از طریق سایت به عموم افراد معرفی میشود و این کتابها در فرایند برگزاری جشنواره نیز یکبار دیگر داوری شده و شاخصترین آنها انتخاب و معرفی میشوند.
گفتنی است؛ اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابهای آموزشی و تربیتی رشد 21 دیماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار میشود.
|