متن كامل خبر
جلوگیری از عقب افتادگی سواد حرکتی در دوره پیش‌دبستانی

تاريخ خبر : 23/3/1394امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 596

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راهکار سند تحول بنیادین در قرادادن برنامه‌های تربیت بدنی در دوره پیش دبستانی گفت: دوره پیش دبستانی ارزشمندترین ذخیره برای تقویت حرکت‌های ورزشی در آینده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در گردهمایی رؤسای گروه آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با طرح موضوع سواد حرکتی در افراد جامعه به ویژه دانش‌آموزان، اظهار کرد: اگر حرکات ورزشی و تربیت بدنی در سنین پایین به ویژه دوره پیش دبستانی در نوآموزان و دانش‌آموزان نهادینه نشود قطعاَ این کم سوادی حرکتی در سنین بالاتر جبران ناپذیر است که در مباحث علمی از آن با عنوان عقب افتادگی سواد حرکتی نام می‌برند.
وی تأکید کرد: چنانچه حرکت در کودکان و دانش‌آموزان به صورت یک عادت درآید قطعاَ باعث موفقیت شخصی در همه ابعاد به خصوص ورزش‌های قهرمانی کشور خواهد شد.
حمیدی در خصوص توانایی‌های جسمانی نوآموزان، خاطرنشان کرد: مهارت‌های ادراکی - حرکتی، مهارت‌های حرکتی، مهارت‌های غیرحرکتی و مهارت‌های دستکاری چهارستون اصلی ساخت سواد حرکتی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند علاوه‌بر مهارت‌های ورزش، یادگیری بقیه دروس و علوم را در دانش‌آموزان افزایش دهد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اعلام آمادگی در خصوص تجهیز مراکز پیش دبستانی به وسایل ورزشی و آموزش منابع انسانی به علوم خاصّ تربیت بدنی، تأکید کرد: ژیمناستیک به عنوان یک ورزش پایه می‌تواند در دوره پیش دبستانی زمینه‌ساز آغاز سواد حرکتی باشد.
وی خاطر نشان کرد: می‌توانیم با همکاری معاونت ابتدایی و سازمان پژوهش نسبت به تدوین برنامه آموزشی تربیت بدنی پیش دبستانی‌ها، کتاب راهنمای تربیت بدنی و استانداردسازی تجهیزات درسی مبادرت نماییم.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت