|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر علیاصغر فانی ضمن تشکر از مهماننوازی مسئولین استان و آموزش و پرورش کرمان گفت: سفر دو روزه مسئولین وزارت آموزش وپرورش به کرمان، اولین سفر این وزارتخانه در دولت یازدهم است که امیدواریم حاصل آن مایه خیر و برکت برای استان و دستگاه تعلیم و تربیت باشد.
وی افزود: هدف از این بازدیدها در استانها که همه معاونین وزارتخانه در آن حضور دارند، مطالعه همهجانبه در خصوص استانها است، تا بتوان در یک نگاه، همه استان را در همه ابعاد دید و در جهت رفع مشکلات آنها اقدام لازم را بعمل آورد.
دکتر فانی به مدارس نمونه دولتی شبانهروزی و وضعیت سرانه آنها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مدارس شبانهروزی، مصداق عدالت آموزشی هستند، که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.
وی در ادامه افزود: حقوق مدیران و کارشناسان در ادارات باید مورد بازنگری قرار گیرد، تا افراد جهت تصدی پستهای اداری رغبت داشته و این پستها با توجه به حقوق و مزایای خوب، از تحکم لازم برخوردار شوند.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: مدیریت، یعنی انتصاب صحیح، بر همین اساس تقویت مدیریت ادارات و مدارس، صرفهجویی در کارها خواهد بود.
دکتر فانی اظهار داشت: یکی از سیاستهای مهم وزارت آموزش و پرورش، بحث ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی است، صرفهجویی در آموزش و پرورش، صرفهجویی در بهکارگیری نیروی انسانی در این دستگاه است، که با توجه به نیروهای مازاد و بهسازی آنها سرمایه کلانی به آموزش و پرورش باز خواهد گشت که این برگشت سرمایه در کیفیتبخشی آموزشی هزینه خواهد شد.
وی بیان داشت: همه ما در سال تحصیلی آینده باید تلاش کنیم که یک ساماندهی بهینه در آموزش و پرورش انجام گیرد، تا شاهد نیروی بیکار در این مجموعه نباشیم.
وزیر آموزش وپرورش از توجه ویژه استانداران جدیدالانتصاب به آموزش و پرورش در دولت یازدهم اشاره کرد و تصریح نمود: این عنایت خاص استانداران، نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت، یک پتانسیل و فرصت خوب برای آموزش و پرورش است، که مدیران آموزش و پرورش میتوانند در رفع مشکلات این دستگاه و کیفیتبخشی به برنامهها از آن استفاده کنند.
وی در خصوص پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان گفت: این پژوهشکده باید احیاء و به رسمیت شناخته شود و کار آن با تشکیل چارت محدود شروع و از معلمان علاقهمند در ساعات غیرموظف در آن استفاده شود.
دکتر فانی در پایان به وضعیت بهکارگیری نیرو در آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: تنها مرجع تأمینکننده نیروی موردنیاز آموزش و پرورش در آینده دانشگاه فرهنگیان است، که در این امر مهم، نیاز بومها و بومیگزینی، ملاک ورود افراد از طریق این دانشگاه به آموزش و پرورش است.
در ابتدای این جلسه قائممقام وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، معاون آموزش ابتدایی، معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشی و فرهنگی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گزارشی از بازدیدهای خود از ادارات و مدارس شهرستانها و مناطق استان ارائه نمودند.
|