معاونامور پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشآموز محوری و دانشآموز باوری یک اصل مهم در تحول نظام معاونت پرورشی و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش است. "سیدباقر پیشنمازی" یکشنبه در همایش منتخبان تشکلهای دانشآموزی خوزستان در تالار معلم اهواز افزود: در نگرش جدید نقش مدیران و مربیان در قبال فعالیتهای دانشآموزان تنها نظارتی است تا دانش نظری آنان در زمینههای مختلف تبدیل به مهارت و توان عملی شود. وی اضافه کرد: معاونت پرورشی تنها برای تعمیق باورهای دینی نیست بلکه برای شکوفایی استعدادها و خلاقیتهای دانشآموزان در تمام زمینههاست. وی گفت: با تزریق تعالیم دینی در یک روش شتابزده فرد متدین نمیشود و برخی اوقات این رویه آنها را به سمت نفاق نیز سوق میدهد. معاون امور پرورشی و تربیتبدنی وزارت آموزش و پرورش با ذکر اینکه تربیت یک فرآیند اعطا از درون است، افزود: دانشآموز ظرفی تهی نیست که معلم یا مربی تنها موظف به از انباشتههای ذهنی یا علمی خود آن را آکنده کند بلکه وجودی است که نیاز به پرورش و تربیت دارد و فرآیند تربیت با فراهم کردن زمینه و فضای مناسب برای رشد استعدادها محقق میشود. پیشنمازی گفت: همه عناصر زندگی که در زندگی آینده یک فرد تاثیرگذار است باید در نظام آموزش و پرورش به دانشآموز ارایه شود تا مهارتهای اجتماعی را همپای آموزشهای رسمی و علمی فراگیرد. معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: عضویت در تشکلهای دانشآموزی و دادن مسوولیت امور به آنها از مهمترین ابزارهای آموختن این مهارتهاست. وی گفت: اگر در ساعات فعالیت دانشآموزان در مدارس اجازه تمرین و تصمیمگیری در امور به آنها داده نشود این به معنای سلب آزادی آنهاست، شوراهای دانشآموزی جایگاه استراتژیک و نقش بسیار مهمی در این فرآیند دارند بنابراین مربیان و مدیران باید توجه کنند که نقش این تشکلها تنها در برگزاری انتخابات خلاصه نمیشود. وی گفت: نفس انتخابات تنها پنج درصد از ماموریت این تشکلهاست، مربیان باید از هسته مرکزی کار فاصله گرفته و اختیار و آزادی عملرا به دانشآموزان بدهند. در این همایش دانشآموزان منتخب تشکلهای دانشآموزی خوزستان به بیان پرسشها و دیدگاههای خود با معاون امور پرورشی و تربیتبدنی وزارت آموزش و پرورش پرداختند.