FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 كمربند ايمني(زنگ تفریح شماره ی 127)
كمربند ايمني(زنگ تفریح شماره ی 127)زنگ تفريح فيزيك
باز هم فيزيك ايندفعه در كمربند ايمني

 

کمربند ایمنی







چه زماني بهتر است كمربند ايمني نبنديم؟

در پيچ‌هاي تند مثلاً اگر كاميوني يا ماشيني مجبور به حركت ناگهاني شود و يا راننده خوابش ببرد و كمربند بسته باشد، نمي‌تواند عكس‌العملي درمقابل رفتن ماشين به سمت دره نشان دهد. نتيجه بيش از پيش تأسف بار مي‌شود. ولي اگر كمربند باز باشد مي تواند از ماشين بيرون بپرد. سالم ماندنش را نمي دانيم!

اصل كار و انرژي بايد در هر برخوردي برقرار باشد و همين نشان ني دهد كه كار انجام شده بايد برابر انرژي جنبشي راننده باشد. فاصله‌ي كوتاه‌تر ايستادن ماشين از زمان ترمز يا عكس‌العمل راننده نيروي برخورد يا عكس ‌العمل بيشتري مي خواهد. و در حالتي كه اين فاصله بيشتر نشود به واسطه‌ي كمربند، نيروي عكس‌العمل شما به عنوان راننده كاهش پيدا مي‌كند.

شايد از ديد بسياري كمربند در اين گونه موارد لازم باشد و اين گفته‌ي ما از ديد فيزيك چندان جالب به نظر نيايد.

وقتي راننده با ماشيني كه بالون هوا دارد،‌يك برخورد متوسط را تجربه مي‌كند (فرض مي‌كنيم كمربند خوب باشد). در نتيجه بالون هوا فشاري برابر به همه‌ي نقاط تماس با بدن وارد مي‌كند (اصل پاسكال - زنگ تفريح شماره‌ي 128). همين نيرو صرف بخش بيشتري از بدن خواهد شد. در اين حالت فشار روي بدن بيشينه است.




فشار يك بالون هوا نبايد دليلي باشد براي اينكه كمربند نبنديد! كمربند راننده را در حركت‌هايي كه گشتاور ايجاد مي‌كند و يا برخورد يا ترمز انجام مي‌شود، البته با اثر بالون ‌هوا در كاهش ميزان برخورد.


وسيله‌ي نقليه

مسافر

ابزار ايمني

درصد تأثير ايمني

ماشين

راننده

كمربند اريب شانه تا كمر

42 +/- 4%

ماشين

مسافر كمك راننده

كمربند اريب شانه تا كمر

39 +/- 4%

ماشين

مسافر پشت سر راننده

كمربند افقي كمر

19 +/- 10%

ماشين

مسافر پشت سر كمك راننده

كمربند افقي كمر

17 +/- 9%

موتور سيكلت

راننده

كلاه ايمني

27 +/- 9%

موتور سيكلت

مسافر

كلاه ايمني

30 +/- 8%

در صد تأثير ايمني يا كاهش تلفات مثلاً در حالتي كه 42% است، به اين معني است كه 42% كمربند باعث كاهش تلفات يا صدمات جدي مي‌شود.

1388/5/24لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 كمربند ايمني(زنگ تفریح شماره ی 127)
كمربند ايمني(زنگ تفریح شماره ی 127)زنگ تفريح فيزيك
باز هم فيزيك ايندفعه در كمربند ايمني

 

کمربند ایمنی







چه زماني بهتر است كمربند ايمني نبنديم؟

در پيچ‌هاي تند مثلاً اگر كاميوني يا ماشيني مجبور به حركت ناگهاني شود و يا راننده خوابش ببرد و كمربند بسته باشد، نمي‌تواند عكس‌العملي درمقابل رفتن ماشين به سمت دره نشان دهد. نتيجه بيش از پيش تأسف بار مي‌شود. ولي اگر كمربند باز باشد مي تواند از ماشين بيرون بپرد. سالم ماندنش را نمي دانيم!

اصل كار و انرژي بايد در هر برخوردي برقرار باشد و همين نشان ني دهد كه كار انجام شده بايد برابر انرژي جنبشي راننده باشد. فاصله‌ي كوتاه‌تر ايستادن ماشين از زمان ترمز يا عكس‌العمل راننده نيروي برخورد يا عكس ‌العمل بيشتري مي خواهد. و در حالتي كه اين فاصله بيشتر نشود به واسطه‌ي كمربند، نيروي عكس‌العمل شما به عنوان راننده كاهش پيدا مي‌كند.

شايد از ديد بسياري كمربند در اين گونه موارد لازم باشد و اين گفته‌ي ما از ديد فيزيك چندان جالب به نظر نيايد.

وقتي راننده با ماشيني كه بالون هوا دارد،‌يك برخورد متوسط را تجربه مي‌كند (فرض مي‌كنيم كمربند خوب باشد). در نتيجه بالون هوا فشاري برابر به همه‌ي نقاط تماس با بدن وارد مي‌كند (اصل پاسكال - زنگ تفريح شماره‌ي 128). همين نيرو صرف بخش بيشتري از بدن خواهد شد. در اين حالت فشار روي بدن بيشينه است.




فشار يك بالون هوا نبايد دليلي باشد براي اينكه كمربند نبنديد! كمربند راننده را در حركت‌هايي كه گشتاور ايجاد مي‌كند و يا برخورد يا ترمز انجام مي‌شود، البته با اثر بالون ‌هوا در كاهش ميزان برخورد.


وسيله‌ي نقليه

مسافر

ابزار ايمني

درصد تأثير ايمني

ماشين

راننده

كمربند اريب شانه تا كمر

42 +/- 4%

ماشين

مسافر كمك راننده

كمربند اريب شانه تا كمر

39 +/- 4%

ماشين

مسافر پشت سر راننده

كمربند افقي كمر

19 +/- 10%

ماشين

مسافر پشت سر كمك راننده

كمربند افقي كمر

17 +/- 9%

موتور سيكلت

راننده

كلاه ايمني

27 +/- 9%

موتور سيكلت

مسافر

كلاه ايمني

30 +/- 8%

در صد تأثير ايمني يا كاهش تلفات مثلاً در حالتي كه 42% است، به اين معني است كه 42% كمربند باعث كاهش تلفات يا صدمات جدي مي‌شود.

1388/5/24لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2