FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 چهارضلعي محاطي‌ (مسابقه‌ي شماره‌ي 97)
چهارضلعي محاطي‌ (مسابقه‌ي شماره‌ي 97)مسابقه رياضي
قضيه‌ي بروكارد

چهارضلعي محاطي





اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش امور جزوي» > «دانش اصطلاح‌ها»
    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي يك رشته» > «دانش نظريه‌ها و ساخت‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با قضيه‌ي بروكارد
 محتواي آموزشي
    - هندسه‌ي مسطحه.







مقدمه
«قضيه‌ي بروكارد»

اگر پاهاي عمودهاي مرسوم از نقطه‌ي دلخواه  را بر اضلاع ،  و  بر روي اضلاع خطوط ،  و  از مثلث  به‌ترتيب ،  و  بناميم نقاط به‌وجود آمده بر روي يك خط قرار خواهند داشت.



سؤال
فرض كنيد  يك چهارضلعي محاطي است كه اقطار  و  آن در نقطه‌ي  همديگر را قطع مي‌كنند. امتداد پاره‌خط‌هاي  و  در نقطه‌ي  و خطوط مماس بر دايره‌ي محيطي در نقاط  و  در نقطه‌ي  تقاطع خواهند داشت. هم‌چنين نقطه‌ي تقاطع خطوط مماس بر دايره‌ي محيطي در نقاط  و  نقطه‌ي خواهد بود.

ثابت كنيد نقاط ، ،  و  بر روي يك خط هستند.

1387/9/16لينک مستقيم

فرستنده :
ahmadrza HyperLink HyperLink 1387/10/22
مـتـن : نظرهای خوب وب
پاسـخ :ايميل فرستنده: a_r_0912@yahoo.com
تاريخ ارسال:‌1387/9/24

احمدرضا جان!
سلام
فكر كنم پيغام شما كامل به‌دست ما نرسيده منتظر صحبت‌هاي شما هستيم.
انشاء‌الله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 چهارضلعي محاطي‌ (مسابقه‌ي شماره‌ي 97)
چهارضلعي محاطي‌ (مسابقه‌ي شماره‌ي 97)مسابقه رياضي
قضيه‌ي بروكارد

چهارضلعي محاطي





اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش امور جزوي» > «دانش اصطلاح‌ها»
    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي يك رشته» > «دانش نظريه‌ها و ساخت‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با قضيه‌ي بروكارد
 محتواي آموزشي
    - هندسه‌ي مسطحه.







مقدمه
«قضيه‌ي بروكارد»

اگر پاهاي عمودهاي مرسوم از نقطه‌ي دلخواه  را بر اضلاع ،  و  بر روي اضلاع خطوط ،  و  از مثلث  به‌ترتيب ،  و  بناميم نقاط به‌وجود آمده بر روي يك خط قرار خواهند داشت.



سؤال
فرض كنيد  يك چهارضلعي محاطي است كه اقطار  و  آن در نقطه‌ي  همديگر را قطع مي‌كنند. امتداد پاره‌خط‌هاي  و  در نقطه‌ي  و خطوط مماس بر دايره‌ي محيطي در نقاط  و  در نقطه‌ي  تقاطع خواهند داشت. هم‌چنين نقطه‌ي تقاطع خطوط مماس بر دايره‌ي محيطي در نقاط  و  نقطه‌ي خواهد بود.

ثابت كنيد نقاط ، ،  و  بر روي يك خط هستند.

1387/9/16لينک مستقيم

فرستنده :
ahmadrza HyperLink HyperLink 1387/10/22
مـتـن : نظرهای خوب وب
پاسـخ :ايميل فرستنده: a_r_0912@yahoo.com
تاريخ ارسال:‌1387/9/24

احمدرضا جان!
سلام
فكر كنم پيغام شما كامل به‌دست ما نرسيده منتظر صحبت‌هاي شما هستيم.
انشاء‌الله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2