متن كامل خبر
راه‌اندازی سامانه آزمایشی پاسخ‌گویی به شکایات آموزش و پرورش

تاريخ خبر : 12/8/1394امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 324

معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اولین‌بار سامانه آزمایشی «پاسخ گویی به شکایات» وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، رسول پاپایی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی به شکایات در راستای تحقق دولت الکترونیک و سهولت در پذیرش انتقادات و رسیدگی به فرآیند شکایت از سوی مردم و فرهنگیان است و اداره کل ارزیابی عملکرد  و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مسئولیت پردازش و رسیدگی به امور آن را برعهده دارد.
پاپایی ادامه داد:‌ این سامانه مانند یک کانال ارتباطی دو سویه میان مسئولین آموزش و پرورش با مردم، دانش‌آموزان، فرهنگیان و مخاطبان آموزش و پرورش است و می‌تواند بخشی از مشکلات مردم و رسیدگی به شکایات را تسهیل کند.
وی شفاف‌سازی امور، ایجاد زمینه مناسب جهت احقاق حق و استقرار عدالت را از ویژگی‌های راه‌اندازی این سامانه برشمرد و تصریح کرد: مکانیزه کردن ثبت و ارسال شکایت از مدرسه تا حوزه ستاد، تکمیل فرآیند پاسخ‌گویی به شکایت، دسترسی به سوابق شاکی یا متشاکی و کاهش زمان بررسی و اعلام نتیجه بررسی را از اهداف راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی به شکایات است.
 
معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از ارجاع شکایات براساس سطوح پاسخ‌گویی به مراجع توسط این سامانه خبر داد و افزود: نظارت جامع کشوری، استانی و منطقه‌ای بر کلیه شکایات در حال بررسی مناطق و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از دیگر ظرفیت‌های سامانه پاسخ‌گویی به شکایات است.


     منبع خبر : پانا

بازگشت