|
ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه رشد ساخت و ساز هنرستانها آهنگ بیشتری پیدا کرده است، اظهار داشت: در تلاش هستیم که در سال 91 بتوانیم هنرستانها را ساماندهی قابل توجه کنیم.
وی افزود: از دیگر اقداماتی که در سال 91 پیگیری میکنیم، بحث هوشمندسازی مدارس در کنار توجه به پژوهشسراهاست.
سحرخیز به آزمون تیمز و پرلز اشاره کرد و گفت: از فعالیتهایی که در سال 91 تلاش میکنیم تا به سامان برسانیم، طرح غنیسازی دروس ریاضی و علوم تجربی است؛ آزمون بینالمللی به نام تیمز و پرلز داریم که پرلز توجه به خواندن، درک مطلب، تحلیل و تجزیه دارد و تیمز به ریاضیات و علوم تجربی برمیگردد.
* ایجاد «مدرسهای که من دوست دارم»
وی ادامه داد: طرح تحول در برنامه درسی سال اول راهنمایی نیز از اقداماتی است که امسال باید آماده کنیم تا برای سال تحصیلی 92ـ1391 اجرا شود؛ باید با کمک سازمان پژوهش بتوانیم برنامهریزی آموزشی و درسی را برای 3 سال اول متوسطه که معادل راهنمایی فعلی است، انجام دهیم که در شورای عالی آموزش و پرورش در حال انجام بوده و بخشی نیز مصوب شده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: طرحی به نام ساماندهی نیروی انسانی در حوزه راهنمایی داریم تا چینش، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی در دوره راهنمایی هدفمند شود.
وی افزود: در تلاش هستیم فضا را مدیریت میکنیم تا مدارس راهنمایی در نوبت بعدازظهر نداشته باشیم و همه مدارس به نوبت صبح منتقل شوند ضمن اینکه غنیسازی فوق برنامه در مدارس نیز در دستورکار است.
سحرخیز گفت: معتقدیم آنقدر باید مدارس جالب و جذاب باشد و پاسخ به نیازهای دانشآموزان را در آن داشته باشیم که فضای مدرسه برای دانشآموز دوستداشتنی شود، به همین دلیل است که شعار وزیر آموزش و پرورش این است که به دنبال ایجاد «مدرسهای که من دوست دارم» هستیم؛ این «من» هم دانشآموز، هم والدین و هم مدیر مدرسه است و البته ایجاد این مدرسه زمانبر است.
|