|
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، محمدعلی جمالیفر با اشاره به تدوین و تولید مواد آموزشی پایه دوم و ششم ابتدایی برای سال تحصیلی 92ـ91 افزود: محتوای تازه تولید شده در یک فرایند برنامهریزی شده با بهرهگیری از نظرات مخاطبان در امر آموزش، اعتبار بخشی شده است .
مدیرکل دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری با اشاره به این که فرایند اعتباربخشی در 2 مرحله انجام شده است اظهار کرد : در مرحله نخست، محتوای آموزشی توسط کارگروههای استانی متشکل از معلمان دوره ابتدایی، مدرسان تربیت معلم و متخصصان موضوعی مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله دوم از حوزه ستادی متشکل از صاحبنظران تعلیم و تربیت، متخصصان موضوعی، برنامهریزان درسی، کارشناسان آموزش ابتدایی و معلمان، محتوای تازه تولید شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
وی محور فعالیت کارگاه اعتباربخشی را شناسایی میزان رعایت استانداردهای آموزشی، محتوایی و تصویرگری و همچنین بیان شرایط لازم برای اجرای موفقیتآمیز مواد آموزشی تولید شده در کلاس دانست و افزود: بررسی میزان تناسب مواد آموزشی تولید شده یا تغییرات با توانمندیهای دانشآموزان، احصاء نقاط ضعف مواد آموزشی تولید شده از نظر کمک به تحقق اهداف برنامه و تناسب حجم محتوای ارائه شده با زمان در اختیار، از دیگر موضوعاتی است که در کارگاههای اعتباربخشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
|