متن كامل خبر
استفاده از ابزارهای کودکانه در تقویت رویکرد قرآنی دانش‌آموزان

تاريخ خبر : 14/4/1393امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 457

مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از ابزارهای کودکانه مانند اسباب‌بازی و کتاب‌های داستان برای تقویت رویکردهای قرآنی در فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان موثر است.

به گزارش ایرنا، مهدی علی‌اکبر زاده در دومین جلسه کارگروه تقویت رویکردهای قرآنی در فعالیت‌های هنری آموزش و پرورش در خانه معلم شماره یک قم افزود: کودکان هر کار آموزشی را در قالب روش‌های کودکانه بیشتر می‌پذیرند.
وی افزود: مربیان پرورشی باید ضمن توجه به این موضوع تمام آموزش‌های فرهنگی و تربیتی خود در مدارس را در این قالب به دانش‌آموزان ارائه دهند چرا که دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره ابتدایی، آموزش در قالب روش بزرگترها را بخوبی دریافت نمی‌کنند.
علی‌اکبرزاده با اشاره به تقویت رویکردهای قرآنی در فعالیت هنری دانش‌آموزان، یافتن روش‌های مناسب برای تحقق آن را ضروری عنوان کرد و افزود: علاوه‌بر اقداماتی مانند برگزاری جشنواره و مسابقه‌های مختلف برای آشناکردن دانش‌آموزان با آیات قرآن باید روش‌های تلویحی و غیرمستقیم و معکوس را نیز مورد توجه قرار داد.
وی ادامه داد: مربیان آموزشی در کار آموزش با دانش‌آموزان وقتی به نتیجه مطلوبی رسیدند باید به آنها تفهیم کنند که این نتیجه برگرفته از آیات قرآن یا سخنان یکی از بزرگان دین است.
وی بااشاره به ضرورت به روزکردن مربیان پرورشی در مدارس با ارائه آموزش‌های لازم خاطرنشان کرد: باید در جذب مربیان جدید دقت کرد.
علی‌اکبرزاده با اشاره به یافتن سوژه‌های قرآنی بعنوان یکی از روش‌های تقویت رویکردهای قرآنی در فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان تصریح کرد: فارغ از سوژه‌هایی مانند خوشنویسی و خطاطی آیات قرآنی که دانش‌آموزان بعنوان فعالیت هنری خود انتخاب می‌کنند، باید به فکر سوژه‌های دیگری نیز بود که البته در این زمینه اداره کل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بشدت به مشورت با هنرمندان نیازمند است چرا که از همه تخصص‌ها در این زمینه برخوردار نیست.
وی همچنین با اشاره به طرح نهضت مطالعه مفید خاطرنشان کرد: در این طرح برنامه‌ریزی‌هایی به صورت سالانه برای علاقمند کردن گروه‌های سنی 4 تا 6 سال و کمتر از چهار سال به مطالعه و کتابخوانی انجام شده است.
در این نشست که منتخبی از معانان پرورشی و مسئولان فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در آن حضور دارند، هر یک از شرکت‌کنندگان به ارائه پیشنهادها و دیدگاه‌های خود درباره تحقق رویکرد قرآنی در فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان پرداختند.


     منبع خبر : ايرنا

بازگشت