احیای نظام معلم راهنما در مدارس شهری دوره ابتدایی با تاکید وزیر آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، محمود فرشیدی در نشست مدیران و مشاوران معاونت آموزش و پرورش عمومی، خواستار احیای نظامی معلم راهنما در مدارس ابتدایی شهرها شد و اظهار کرد: معلمان راهنما در دورههای ابتدایی نقش موثری دارند و فعالیتهای این معلمان باید تقویت و نظاممند شود.
فرشیدی کار معلمی به ویژه در دوره ابتدایی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: اوج هنر معلمی در روند آموزشهای دوره ابتدایی پدیدار میشود.
وی با بیان این که بیشترین نیروی انسانی آموزش و پرورش در حوزه معاونت آموزش و پرورش عمومی مشغول فعالیت است، خاطر نشان کرد: آموزشهای عمومی دارای بیشترین تاثیرگذاری در نظام آموزشی است و بیشترین درصد فراگیری دانشآموزان در این دوره صورت میگیرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حساسیتهای حرفه معلمی به ویژه در دوره عمومی تصریح کرد: وقتی برای ساخت یک ساختمان استاندارد از نظام مهندسی و برای درمان از نظام پزشکی یاد میشود، چرا در مرور کار معلمی که با روح و اندیشهی انسانها مرتبط است، بحث نظام معلمی مطرح نمیشود. وی تحقق مدرسه زندگی را به عنوان یکی از اولویتهای کاری مهم معاونت آموزش و پرورش عمومی مورد تاکید قرار داد و گفت: مدرسه زندگی مدرسهای روزآمد است که هر روز دستاوردهای جدیدی ارایه میدهد و پویایی و زنده بودن از ویژگیهای اساسی آن است.
فرشیدی توسعه فعالیتهای مهارتی را از جمله ارکان تحقق مدرسه زندگی برشمرد و با ابراز تاسف از خلاء موجود در این زمینه گفت: کار تجربی و فیزیکی باید در همهی دورهها از جمله دورهی ابتدایی مورد توجه قرار گیرد.