|
معاون پژوهش و فناوری اطلاعات سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به برنامههای وزارت آموزش و پرورش برای توسعه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: آموزش و پرورش مصمم است تا نسبت به توسعه "سواد دیجیتال " در جامعه اقدام کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا کفاش در گردهمایی مدیران بنیاد جهانی ICDL و دفاتر نمایندگی آن در ایران که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 مرکز ICDL از سوی وزارت آموزش و پرورش در کشور ایجاد شده است که همه آنها متعلق به بخش خصوصی هستند و یکی از اهداف این مجموعه نیز رفع شکاف سواد دیجیتال است. وی افزود: کیفیت کار این مجموعه به ویژه در ارائه گواهینامههای حرفهای بسیار بالاست، اما لازم است نسبت به تقویت این بخش اهتمام بیشتری شود. کفاش ادامه داد: این وضعیت مطلوب و پسندیده نیست که 148 کشور دنیا مدرک ICDL را قبول داشته باشند اما در داخل کشور ما، نسبت به این موضوع با تردید نگاه شود و باید بپذیریم که ICDL میتواند در جهت توسعه سواد دیجیتال قدم بردارد. * تحقق "دولت الکترونیک " در گرو بها دادن به "مهارت " است، نه "کاغذ پاره " وی تصریح کرد: اگر به دنبال تحقق "دولت الکترونیک " هستیم، باید به "مهارت " بها دهیم نه به کاغذهای پاره؛ علاوه بر آن، باید از موقعیت ایجاد شده به خاطر نگاه مثبتی که از سوی بنیاد جهانی ICDL به ICDL جموری اسلامی ایران وجود دارد به خوبی بهره گرفته شود. معاون پژوهش و فناوری اطلاعات سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ادامه داد: امروز نیاز به یک نهضت فکری برای توسعه سواد دیجیتالی در کشور داریم؛ در عین حال تمام متخصصان نیز این آمادگی را دارند که زمینه کار را فراهم کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مصمم است تا نسبت به توسعه سواد دیجیتال در جامعه اقدام کند.
|