|
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مجتبی زینیوند در جمع موسسان مدارس غیردولتی استان یزد اظهارکرد: بسیاری از مدارس غیردولتی از نظر آموزشی و پرورشی به عنوان یک برند مدل موفق از آموزش در سطح کشور هستند اما مدارسی که انتظار ما را از نظر آموزشی و پرورشی برآورده نکردهاند نیز وجود دارند.
وی از تدوین دستورالعمل نظارت جامع بر مدارس غیردولتی خبر داد و تصریح کرد: این دستورالعمل شامل سه مرحله است که این مراحل منجر به کیفیتبخشی آموزشی میشود.
مدیرکل دفتر مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: توسعه مشارکتهای مردمی برای کمک به آموزش و پرورش از تاکیدات وزیر است.
وی با اشاره به اینکه در دنیا یکی از شاخصهای مهم توسعه انسانی آموزش و میزان دسترسی آسان افراد جامعه به آن است، گفت: در کنار کیفیت آموزشی، سلامت و امنیت از دیگر مولفههای شاخصهای توسعه میباشد.
زینیوند تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا در سیاستگذاری کلان خود برای توسعه یافتگی به دو مقوله آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیتهای مردمی توجه ویژه دارند.
وی هدف از تاسیس مدارس غیردولتی را استفاده از ظرفیتهای مردمی و توان و شایستگی مردمی برای کمک به آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: کاهش بار مالی دولت از دیگر اهداف ایجاد مدارس یاد شده است.
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلات و مسائل مدارس غیردولتی در دو سال گذشته پیگیری شده است، افزود: اما به یک فرصت نیاز است این مدارس بدون دغدغه بتوانند راه خود را طی کنند.
زینیوند با بیان اینکه مشارکتها باید تبدیل به یک فرهنگ شود، اظهار کرد: این امر با اطلاع رسانی و آگاهیبخشی اجتماعی محقق میشود.
|