|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش به نقل از استان خراسان رضوی، سید محمد بطحایی در آیین اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد، گفت: یکی از انتقادهایی که به نظام آموزشوپرورش ما وارد است، این است که چرا آموزش ما با واقعیتهای زندگی بیگانه است و با آنچه که امروز در جامعه نیاز است، فاصله دارد.
وزیر آموزشوپرورش افزود: چرا در محیط آموزشی ما که باید در آن نشاط، صبر و صداقت ارائه شود و با مفاهیم و آمیزههای ما متناسب باشد نمره موفقی داده نمیشود.
وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنوارههایی نگاه آموزشوپرورش ما را بازتر میکند و با ایجاد دریچهای نو، نگاهی متفاوت برای ما ایجاد میکند.
بطحایی تصریح کرد: نقش و جایگاه رسانههای آموزشی در فرآیند یادگیری بدون استفاده از فنآوریهای نوین آموزشی، ناکارآمد خواهد بود، زیرا استفاده از این فنآوریها بادگیری را سرعت بخشیده و به یادگیریها عمق میبخشد.
وی خاطرنشان کرد: با بروز این فنآوریهای نوین و ظهور شبکههای اجتماعی برای محیطهای یادگیری، گستره فراتری را ایجاد کرده که در این فرایند اگر نظام آموزشوپرورش از ظرفیتهای این فنآوریها بهره نبرد، سهم خود را در آموزش دانش آموزان از دست خواهد داد.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به اهمیت یادگیری در سند تحول بنیادین، افزود: جشنواره فیلم رشد برای نمایان ساختن این ظرفیتها، نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه وجود فنآوریهای نوین میتواند در بحث تهاجم فرهنگی نیز اثر بگذارد، بیان کرد: امروزه آثار مخرب این شبکهها در همه کشورهای دنیادیده میشود، در ایران نیز با توجه به دارا بودن فرهنگ غنی نیز میتواند به یک تهاجم فرهنگی تبدیل شود.
بطحایی افزود: در این رسانهها میتوان از فرهنگ اسلامی و دینی بهره برد و خلق آثار دینی در این خصوص راهگشا است.
وی از راهاندازی شبکه ملی آموزشوپرورش خبر داد و گفت: برای ارسال پیامهای دیداری و شنیداری برای مخاطبین خاص، شبکه ملی آموزشوپرورش راهاندازی میشود.
|