در ابتدا شما را با مفاهیم اولیه مانند پیکسل و فریم بافر آشنا میکنیم.
بایت اول که در شکل با آلفا مشخص شده ، اگر 0 باشد، تصویر شفاف (Transparent) و اگر 255 باشد، تصویر مات (Opaque) خواهد بود. ياداوري - هر بایت از 8 بیت تشکیل شده که هر بیت تنها میتواند دو حالت 0 یا 1 را داشته باشد ، بنابراین کلاٌ 8 2 = 256 حالت می تواند وجود داشته باشد، یعنی یک بایت میتواند از 0 تا 255 را نشان دهد.
بایت دوم میزان رنگ قرمز پیکسل، بایت سوم میزان رنگ سبز و نهایتاٌ بایت آخر میزان رنگ آبی را نشان میدهد که همهی بایتها مقادیرِ بین 0 تا 255 خواهند بود. از ترکیب میزان این سه رنگ و آلفا، رنگ و شفافیت یک پیکسل مشخص میشود.
نمایشی از آرایهی پیکسلها در زیر نشان داده شده است:
«میانگیرهای صحنه» (Framebuffers) تفاوت مهمی با نمایش نگارهسازی برداری (Vector Graphics Displays) - که پیش از ظهور Framebuffer بسیار متداول بودند - دارند.تصویر یک فریم بافر TGX
تصویر یک فریم بافر TGX