|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پایگاه اطلاعرسانی محیط زیست (پام)، دکتر محیالدین بهرام محمدیان در نشست مشترک با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به 1150 عنوان کتاب درسی برای 12 پایه تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش و رشتههای متنوع فنی و حرفهای و نظری، گفت: نگاه کلان در برنامهریزی درسی ملی یا سند تحول آموزش و پرورش، نگاه تلفیقی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: به همین جهت تلاش شده تا محیط زیست به عنوان یکی از مباحث مورد توجه و مهم جامعه به صورت تلفیقی در سایر کتب و دروس گنجانده شود.
وی رسالت آموزش و پرورش را دستگاه ملتسازی و نظامسازی دانست و اظهار کرد: مطالبه از آموزش و پرورش این است که همه نیازهای زندگی را آموزش دهد بیآنکه این حجم از مطالبات از جمله وظایف ذاتی آموزش و پرورش در تعریف کلاسیک باشد، بنابراین سایر دستگاهها نیز باید در ایجاد ساز و کار مناسب برای پاسخگویی به مطالبات از آموزش و پرورش کمک کنند.
دکتر محمدیان با تاکید بر لزوم خلق امکانات معنوی و مادی جدید از طریق همافزایی بین دستگاهی، تصریح کرد: این مهم میتواند به برنامهریزی و سیاستگذاری بهتر برای فرهنگسازی کمک کند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن اشاره به نگاه اعتقادی که ارتباط و احترام به طبیعت را ارتباط و احترام با خالق طبیعت میداند، گفت: در نتیجه فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و آموزش حفظ محیط زیست، فرهنگسازی اعتقادی هم هست.
دکتر محمدیان با استقبال از پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور دانشآموزان و بهره گرفتن آنها از شبکه موزههای تاریخ طبیعی ایران، یادآور شد: معرفی شبکه موزههای تاریخ طبیعی میتواند جزو سرفصلهای آموزشی دانشآموزان قرار گیرد.
|