|
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، دکتر حمیدرضا کفاش در اولین دوره آموزشی مدیریت برنامهریزی یاوران نماز که در مجموعه فرهنگی شهید باهنر با حضور کارشناسان اقامه نماز و مدیران استانهای مختلف برگزار شد، افزود: ما باید آموزش دانشآموزان را از طریق مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشیم. مدیران ما برای ترویج فرهنگ دینی باید اندیشهای همچون امام (ره) داشته باشند. امام (ره) همواره جوان باور بود و با جوانان توانستیم جنگ را با موفقیت به پایان برسانیم و با همین جوانان بود که لانه جاسوسی تسخیر شد. امام (ره) همواره به روحیه جوانان ایمان داشت و این کار معجزه آفرید.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در آموزش و پرورش مدیران باید به تشکلهای دانشآموزی اهمیت زیادی بدهند. در گذشته این تشکلها بودند که جامعه را عوض میکردند ولی در عین حال نباید فراموش کنیم که نماز برای یک تشکل خاص نیست و تمام دانشآموزان باید برای ترویج نماز مشارکت کنند. دانشآموزان باید به گونهای تربیت شوند که همگی یاوران نماز باشند.
دکتر کفاش گفت: تشکلهای دانشآموزی در کنار مدیران میتوانند به ترویج کارهای جهادی بپردازند. با همین تشکلها است که ما میتوانیم نماز را درمدارس ترویج بدهیم. همچنین باید از تکنولوژیها استفاده کنیم تا به مقصد برسیم. ما باید از فضاهای مجازی استفاده کنیم و دانشآموزان را به سمت دین بکشیم. نباید از سرعت و تکنولوژی بترسیم که اگر ما این فضاها را خالی کنیم سایرین با اهدافی که دارند آن را پر میکنند و نظرات و فرهنگ خود را به دانشآموزان و جوانان ما القا میکنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر این امکانات و سرعت فضای مجازی را در خدمت دین قرار بدهیم به خدا و معبود نزدیک میشویم و گرنه در این هجمه نادرست میسوزیم. اگر از تکنولوژی به درستی استفاده کنیم میشود نعمت و راه رسیدن به معبود.
وی گفت: در جهان امروز نباید دانش آموزان و جوانان را از چیزی منع کرد و یا آزادی زیادی به آنها داد هر چیزی باید در حد تعادل خود باشد.
به گفته دکتر کفاش، تبلیغ سه راه دارد: حسی، عقلی و قلبی و برای شناخت دین باید از این سه راه بهره ببریم.
در ادامه مصیبزاده مسؤول امور قرآنی آموزش و پرورش با بیان اینکه ما امسال سه رویکرد ویژه در آموزش و پرورش داریم، اظهار کرد: اولین محور ما ترویج مسائل دینی در مدارس است و فعالیت بعدی ما این است که مسائل دینی در سطح خانواده دانشآموزان نیز فراگیر شود. همچنین سومین رویکرد ما مشارکتپذیری و مشارکتجویی ازسایر دستگاهها است که در طرح مبین ستاد اقامه نماز، آموزش و پرورش را یاری میکند. در طرح مبین حدود 4 هزار نفر از مدیران مدارس شرکت کردهاند.
|