|
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا - استان اردبیل، صادق صادق پور که در جمع معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق استان اردبیل حضور داشت، اظهار داشت: دوره ابتدایی به عنوان بنیان و پایه آموزشی هر کشور است و مواد لازم که در این پی به کار میرود تربیت صحیح دانشآموزان میباشد.
صادق پور ادامه داد: با بهبود وضعیت آموزشی در دوره ابتدایی میتوان به آیندهای روشن در آموزش و پرورش کشور امیدوار بود.
وی با بیان دو مولفه مهم در کیفیتبخشی آموزشی اظهار داشت: سطح نزاع (اتاق گفتگوی معلمان) و امضای دست (نحوه مدیریت کلاس توسط معلم) دو مولفهای هستند که با رعایت آنها میتوان به کیفیتبخشی مناسب در آموزش دست یافت.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت افزود: در کشورهای مختلف تحقیقات و توجه ویژهای نسبت به گفتگوی مدیران و معلمان انجام گرفته است، که این حاکی از اهمیتی است که این مقوله به خود اختصاص داده است.
صادق صادق پور گفت: در بررسی توسعه هر کشور به سراغ آموزش و پرورش میروند و در سنجش توسعه آموزش و پرورش نیز اتاق گفتگوی معلمان را مورد بررسی قرار میدهند.
صادق پور با تاکید بر ارتقای سطح گفتگوی مدیران و معلمان در کیفیتبخشی آموزشی کشور عنوان کرد: نباید از مطالعات دیگر کشورها در این خصوص غافل شد، بلکه باید از تجربیات دیگر کشورها در این زمینه استفاده کرد.
وی با اشاره به دومین مؤلفه مهم در کیفیتبخشی خاطر نشان ساخت: کتابهای مختلفی در خصوص اثر انگشت یا امضای دست منتشر شده است، که متاسفانه در کشور نتوانستهایم به حد مطلوب در این خصوص دست پیدا کنیم.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت افزود: باید به نقطهای از این مولفه برسیم که تمامی اقدامات معلمان از ابتدا تا انتهای کلاس از جمله روش تدریس، نوع سوالات مطرح شده در کلاس و ... هم خوانی داشته باشد.
صادق صادق پور همچنین در اشاره به نوع کیفیتبخشی مدارس و آموزش گفت: اگر چهار شاخص اصلی، تشخیص اولویت کاری، تعلق ویژه به دوره ابتدایی، تشخیص اولویتها در دوره ابتدایی و تلاش جمعی برای رسیدن به هدف را بتوانیم رعایت کنیم بدون شک شاهد ارتقا کیفی مدارس و آموزش خواهیم بود.
صادق پور همچنین توجه ویژه به اختصاص فضاهای بزرگ و سرانه دانشآموزی مناسب در دوره ابتدایی استان را خواستار شد.
در پایان این گردهمایی به تعدادی از همکاران فعال در حوزه آموزش ابتدایی نواحی و مناطق استان لوحهایی اهدا شد.
|