|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان همدان، محمد ناصری با بیان اینکه در آموزش و پرورش کارهای زیادی در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ کتابخوانی انجام شده است، افزود: فعالیتهای دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی نیز در همین راستا و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت میگیرد.
وی گفت: کتابهای درسی منبع آموزشی رسمی هستند که البته خلاهایی دارند که با مطالعه و خواندن دیگر کتابها پر میشود و دانشآموزان از این طریق بینش، دانش و مهارتهای لازم را به دست میآورند.
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در این گفتگو با اشاره به انتشار مجلات مختلف تخصصی از سوی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، تصریح کرد: فعالیت کتابخانههای آموزشگاهی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاههای کتاب، برگزاری همایشها و مانند آنها اقداماتی در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی است.
ناصری در خصوص کتابهای کمک آموزشی نیز گفت: اگر این کتابها از استاندارهای لازم برخوردار و متناسب با اهداف آموزش و پرورش باشند، قطعا مفید و اثربخش خواهند بود.
وی در عین حال تاکید کرد: بستر آموزش رسمی در کتابهای درسی است، اما توسعه و تسهیل آموزش میتواند از طریق منابع کمک آموزشی مناسب اتفاق بیفتد.
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعدادی از مولفین در دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش حضور دارند که کتابهای کمک آموزشی عرضه شده را ارزیابی میکنند، افزود: کتابهای مناسب و مفید از سوی این کارشناسان، مشخص و در کتابنامههایی منتشر میشود.
وی در خصوص نقش رسانههای آموزشی نیز گفت: نگاه آموزش و پرورش این است که کتاب پایه آموزش است و رسانههای آموزشی نقش پشتیبانی را در این زمینه دارند و میتوانند در کنار کتاب درسی به آموزش کمک کنند.
|