محمدیان در جمع خبرنگاران از بررسی نتایج به دست آمده از اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اجرای این طرح در کاهش تنش های روحی و اضطراب امتحان در بین دانش آموزان موفقیت آمیز بوده است اما در زمینه روند یاددهی و یادگیری انتظار رشد 25 درصدی برآورده نشده است و این طرح در مورد مذکور تنها 2 تا 3 درصد توفیق داشته است.
وی از فعال شدن کمیسیون اهداف و خط مشیها در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوعات مورد بررسی در این کمیسیون مشتمل بر توسعه عدالت آموزشی، بازنگری در نظام جذب، تأمین و نگهداشت نیروی انسانی، برنامه های درسی و بررسی خط مشی های آموزش و پرورش در مبادلات بین المللی می باشد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را از جمله مواردی دانست که می تواند در توسعه عدالت آموزشی موثر باشد و اظهار داشت: سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شورای عالی آموزش و پرورش نهایی شده است.
محمدیان افزود: هدف از تدوین این سند توانمندسازی آموزش و پرورش و بهره مندی مناطق محروم از نیروهای آموزشی زبده است.
وی خاطرنشان کرد: در این سند علیرغم مجازی بودن فضای آموزشی بر نقش محوری معلم تأکید شده و سعی شده است آثار تربیتی و آموزشی معلم حذف نشود.
محمدیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طراحی برنامه درسی ملی در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرح اولیه برنامه ریزی ملی در کمیسیون برنامههای درسی و تربیتی در دست مطالعه است و پس از بررسی در شورای عالی آموزش و پرورش تا پایان سال 86 نهایی خواهد شد.
گفتنی است، در حال حاضر بیش از 34 درصد مصوبات شورا در مورد مقررات و دستورالعملها بوده است.