XMod FormView
اين ماژول نياز به پيكربندي دارد
 XMod
 test
 مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 50) ويژه‌ي ايام‌الله دهه‌ي فجر
مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 50) ويژه‌ي ايام‌الله دهه‌ي فجرمسابقه رياضي
نامساوي‌ها و استقرا

مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!!






اشاره

آن‌چه كه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي يك رشته» > «دانش اصل‌ها و تعميم‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «برون‌يابي»
    
- « فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
    - « فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با مقسوم‌عليه‌هاي مشترك
    - شناخت كاربرد استقرا
    - چگونگي حل مسائل مربوط به نامساوي‌ها
 محتواي آموزشي
    - نظريه‌ي اعداد
    - نامساوي‌ها






سؤال
فرض كنيم براي ، عدد  بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه فرد عدد  باشد؛ هم‌چنين عدد  را به‌صورت ذيل تعريف مي‌كنيم:




(رابطه‌ي 1)

ثابت كنيد رابطه‌ي ذيل همواره برقرار است:






(رابطه‌ي 2)

هم‌چنين مشخص كنيد در رابطه‌ي 2 براي چه مقاديري از  تساوي برقرار است.


 راهنمايي
به‌عنوان مثال: اگر:







(رابطه‌ي 3)

در اين‌صورت خواهيم داشت:









(رابطه‌ي 4)

1386/11/13لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 Blog List
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 50) ويژه‌ي ايام‌الله دهه‌ي فجر
مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 50) ويژه‌ي ايام‌الله دهه‌ي فجرمسابقه رياضي
نامساوي‌ها و استقرا

مجموع بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه‌هاي مشترك!!






اشاره

آن‌چه كه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي يك رشته» > «دانش اصل‌ها و تعميم‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «برون‌يابي»
    
- « فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
    - « فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با مقسوم‌عليه‌هاي مشترك
    - شناخت كاربرد استقرا
    - چگونگي حل مسائل مربوط به نامساوي‌ها
 محتواي آموزشي
    - نظريه‌ي اعداد
    - نامساوي‌ها






سؤال
فرض كنيم براي ، عدد  بزرگ‌ترين مقسوم‌عليه فرد عدد  باشد؛ هم‌چنين عدد  را به‌صورت ذيل تعريف مي‌كنيم:




(رابطه‌ي 1)

ثابت كنيد رابطه‌ي ذيل همواره برقرار است:






(رابطه‌ي 2)

هم‌چنين مشخص كنيد در رابطه‌ي 2 براي چه مقاديري از  تساوي برقرار است.


 راهنمايي
به‌عنوان مثال: اگر:







(رابطه‌ي 3)

در اين‌صورت خواهيم داشت:









(رابطه‌ي 4)

1386/11/13لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 Blog Archive
 test
Use module action menu to edit content
 Bonosoft - Link
 Text/HTML
Use module action menu to edit content