| فرستنده : |
غریبی |
|
|
1386/11/1 |
| | | | | مـتـن : |
بطور کلی جهت خطوط میدان در اطراف هر جسم باردار برابر جهت نیروی وارد بر باز ازمونی است که که در میدان ان جسم باردار گذاشته می شود البته اگر جسم بار + داشته باشد و برای بار - خلاف جهت نیرو می باشد و برای مورد سوال شده اگر بار روی سطح بطور یکنواخت پخش شده باشد میدان هم یکنواخت است.
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مهندس فيزيك |
|
|
1386/5/19 |
| | | | | مـتـن : |
با سلام دوستان عزيز: با مطالعه مطالب فوق نتايج زير حاصل مي شود: 1- بعضي ازدوستان پاسخ دادند كه نمي شود چنين ميداني داشته باشيم ولي متاسفانه با مفاهيم فيزيك الكتريسته آشنا نيستند و همان طوري پاسخ مي دهند 2- بعضي ازدوستان نيز با فرمول اثبات مي كنند كه من اعتقادي ندارم و هرمسئله اي با فرمول حل نمي شود جواب : همانطور كه مي دانيد بيشترين بار الكتريكي در صفحات در نقاطي جمع مي شوند كه ارتفاع آن نقاط از بقيه سطح صفحه بيشتر باشد يا اينكه نوك تيزباشد كه بنظر ميرسد ميدان در اين نقاط بيشتر از نقاطي است كه صاف است بنابراين چگالي خطوط ميدان در اين نقاط بيشتر درنتيجه ميدان هم بيشتر است .ودر بقيه نقاط چگالي كمتر وميدان كمتر است در هرصورت اگر بردار ميدان بطور مجزا در نظر بگيريم همه بردارها مساوي ،همجهت،هم اندازه است | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
parisA joon |
|
|
1386/2/26 |
| | | | | مـتـن : |
فرض ميكنيم چنين ميدان يكنواختي وجود داشته باشد. از طرفي ميدانيم كه نيروي الكتريكي يك نيروي پايستار است، پس كار آن در يك مسير بسته صفر است.
WAA = 0E1≠E2 → WABCDA ≠ 0
WAB = E1 d
WCD = - E2d (علامت منفي: چون راستاي جابهجايي با راستاي نيرو در خلاف جهت يكديگرند)
WBC = WDA= 0 چون كار بر راستاي نيرو عمود است.
WABCDA = (E1 – E2) d بنابراين
اين عبارت در صورتي صفر است كه E1=E2 باشد كه اين حالت زماني پيش ميآيد كه ميدان يكنواخت باشد.
| | | | | پاسـخ : | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
احمد |
|
|
1386/2/26 |
| | | | | مـتـن : |
بله مثلا در خازنها یا دو صفحه فلزی که یکی به بار مثبت و دیگری به بار منفی وصل باشد چنین میدانی از طرف صفحه مثبت به طرف صفحه منفی وارد میشود | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محمود . م |
|
|
1386/2/26 |
| | | | | مـتـن : |
این خطوط تنها در یک نا رسانا می توانند نامنظم باشند ولی در یک رسانا بار درتمام نقاط برابر است | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محمود . م |
|
|
1386/2/26 |
| | | | | مـتـن : |
این خطوط تنها در یک نا رسانا می توانند نامنظم باشند ولی در یک رسانا بار درتمام نقاط برابر است | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
بهار |
|
|
1385/11/5 |
| | | | | مـتـن : |
بستگی داره اگه میله یکنواخت باشه ،نمی شه.... اگه یکنواخت نباشه ممکنه ....... چون میله ییکنواخت باعث میدان یکنواخت میشه......... | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
mahdi |
|
|
1385/11/5 |
| | | | | مـتـن : |
bale momken astkole in dosaf he darmeydane yeknavakhte digari gharar gerefte bashad va momken ast do safhe ayegh bashand va barhara ba tavajjoh betarakome meydan gharar midahim | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
mahdi |
|
|
1385/11/5 |
| | | | | مـتـن : |
bale masalan az kena ham gharar gereftane chand meydan elekteriki yeknavakht ke ba ayeghhaii nazok safahate ham name anha beham vasl shavad
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
AREF FARHANGMEHR |
|
|
1385/11/5 |
| | | | | مـتـن : |
NO. zira dar do safhe ke ro bero ye ham hastand maidan besorate keynavakht mibashad: va shart on inastke khotote maidan MOVAZI . HAMFASELE . HAMJAHAT . RAST BASHAD AMA dar shekkl khotot hamfasele nistand BANABARIN shedate maidan dar noghate mokhtalef yeksan nist.
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
donya |
|
|
1385/11/5 |
| | | | | مـتـن : |
hiii
bale mitone age ma chand safhe khazen ra jodagane be sorate movazi bebandim har kodam meydani jodagane baraye khod ejad mikone | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مهدی |
|
|
1385/11/5 |
| | | | | مـتـن : |
اگر همه چیز در حالت ایستا باشد ، خیر ، چون گردش ِ این میدان صفر نیست و نمی شود که گردش میدان اکتروستاتیک صفر نشود. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مهدی |
|
|
1385/11/5 |
| | | | | مـتـن : |
سلام، آقا من که در روز 27 دی این جواب رو داده بودم و گفته بودم گردش میدان الکتروستاتیکی صفر است، پس چرا .... ! امان از دست اینترنت خراب و کم سرعت ...! | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
hamidreza |
|
|
1385/10/27 |
| | | | | مـتـن : |
yes dar sorati ke safahat movazi va resana nabashand | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
شاهین |
|
|
1385/10/26 |
| | | | | مـتـن : |
اگر صفحات رسانا و موازی باشند خطوط بار به جز در نواحی نزدیک صفحات موازی و در فاصله ی برابر خواهند بود. یعنی میدان یکنواخت است. اگر صفحات رسانا باشند ولی موازی نباشند در قسمتی که صفحات به هم نزدیک ترند ( مثلا قسمت بالای شکل روبرو: \ / ) به علت فاصله ی کمتر بارهای بیشتری در ان نقاط تجمع خواهند کرد و میدان قوی تر از طرف دیگر شکل مذکور خواهد بود و خطوط بار به شکل مطرح شده در سوال است. | | | | | پاسـخ : | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
کاوه |
|
|
1385/10/26 |
| | | | | مـتـن : |
بله. صفحات فلزی باردار می توانند به صورت موازی باشند. صفحات باید دارای یک قسمت نوک تیز باشند.(تقریبا مانند شکل یک قطره باران در حالت دو بعدی) | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
سعیذ |
|
|
1385/10/26 |
| | | | | مـتـن : |
بله اگر یکی از صفحات نارسانا ودیگری رسانا باشد و بار را در صفحه نارسانا به گونه ای پخش کنیم که از بالا به پایین چگالی بار کاهش یابد و دو صفحه را موازی قرار دهیم چنین میدانی خواهیم داشت | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
پريسا |
|
|
1385/10/26 |
| | | | | مـتـن : |
بله زيراخطوط ميدان الكتريكي داراي خصوصيات زير هستند 1.خط هاي ميدان در هر نقطه هم جهت با نيروي وارد بر بار مثبت واقع در ان نقطه اند. در نتيجه اين خط ها از بار مثبت رو به خارج و به سوي بار منفي است (بر بار منفي نيرو در خلاف جهت ميدان مي شود ) 2.خط ميدان در هر نقطه جهت ميدان را در ان نقطه نشان مي دهد و ميدان در هر نقطه برداري است مماس بر خط ميداني كه از ان نقطه مي گذرد و با ان هم جهت است 3. در هر ناحيه كه ميدان قوي تر باشد خط هاي ميدان به يك ديگر نز ديك تر و فشرده ترند 4. خط هاي ميدان يك ديگر را قطع نمي كنند يعني از هر نقطه يك خط ميدان مي گذرد به بيان ديگر در هر نقطه ي فضا فقط يك ميدان الكتريكي وجود دارد كه همان ميدان الكتريكي بر ايند است پس بنا بر دلايل با لا اين خطوط ميدان وجود دارند در صورتي كه اين خصو صيات را داشته با شند | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
roozbeh |
|
|
1385/10/26 |
| | | | | مـتـن : |
اگر ما بخواهیم که این شکل را یک خازن در نظر بگیریم امکان ندارد زیرا در خازن میدان یکنواختی تشکیل می شود- ولی اگر دو صفحه را نا صاف یا جنس سطوح را نا همگن در نظر بگیریم امکان دارد زیرا میدان غیر یکنراخت تشکیل می شود و خطوط میدان نا هماهنگ می شود. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محمد |
|
|
1385/10/23 |
| | | | | مـتـن : |
می تواند وجود داشته باشد.در اجسامی که نوک تیز اند در قسمت های نوک تیز تراکم بار بیشتر است.در نتیجه در این قسمت ها تراکم خطوط میدان بیشتر است و شکل درست است. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
Takpesareiran |
|
|
1385/10/23 |
| | | | | مـتـن : |
بله.در صورتی که دو صفحه با هم موازی باشند. | | | | | پاسـخ : | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
hamed najfi astemal |
|
|
1385/10/23 |
| | | | | مـتـن : |
agar 2 safhe raaz yek gens be tor movazi qarar dahim va be 2 safhe niz bar yek san bedahim hamchin chizi be vogod nemiayad ama agarbe har qesmat safhe bar ya jensi motefavet bedahim ahtemal ayjad chenin shekjly vojod darad | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
علی |
|
|
1385/10/21 |
| | | | | مـتـن : |
خیر . شما در نظر بگیرید که بخواهیم خطوط هم پتانسیل را بکشیم در اینصورت باید دو شرط عمود بودن بر خطوط میدان و همینطور نزدیک بودن این سطوح در نواحیی که میدان قوی است را ارضا کنیم در اینصورت با توجه به موازی بودن (نقیض شرط 1) و غیر یکنواخت بودن (نقیض شرط 2 ) نمی توان هیچ خطوط هم پتانسیلی رسم نمود پس این خطوط میدان خیالی اند | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
جواد قلی زاده |
|
|
1385/10/21 |
| |
| | | مـتـن : |
خیر مگر آنکه صفحات از جنس هم نباشند . | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
alireza |
|
|
1385/10/19 |
| | | | | مـتـن : |
agar chegali bar yeknavakht bashad meidan ham yek navakht has in mored dar sorati sedgh mikonad ke chegali bar yek navakht nabashe yani inke do sahfe bar dare be sorate nok tiz bashan va in ehtemal dar shekle fogh vojod dare leza mitavan chenin meidani ijad kard
bale agar chegali bar yek navakht nabashe meidan ham yek navakht nis leza agar do sahfe daraie chegali yek navakht nabashan yani nok tiz bashan meidan mitavanad be shekle fogh bashe | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
hamed motallebi |
|
|
1385/10/17 |
| | | | | مـتـن : |
بله ميتواند چون در اطراف جسم ميدان قوي ودر نقاط دور ميدان ضعيف است
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مسعود |
|
|
1385/10/17 |
| | | | | مـتـن : |
خير.چون اگر چگالي سطحي بار در همه ي نقاط دو صفحه با هم برابر نباشد،در آن صورت خطوط ميدان موازي نخواهند بود بلكه تقريبا به يك سمت جهت گيري خواهند كرد. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
Reza Keshmir |
|
|
1385/10/17 |
| | | | | مـتـن : |
Kheir zira hamvaare bayad ya hamnam boode va yekdigar ra jazb konanad ya belaxe.
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مسعود |
|
|
1385/10/17 |
| | | | | مـتـن : |
خير.چون اگر چگالي سطحي بار در همه ي نقاط دو صفحه با هم برابر نباشد،در آن صورت خطوط ميدان موازي نخواهند بود بلكه تقريبا به يك سمت جهت گيري خواهند كرد. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
سارا بنی اسدی |
|
|
1385/10/17 |
| | | | | مـتـن : |
ایجاد چنین میدان الکتریکی ممکن است ولی به شرط این که دو صفحه نا رسانا باشند تا این امکان وجود
داشته باشد که تراکم در بالای صفحات بیش تر باشد و به سمت پایین تراکم بار کم شود البته برای این که
میدان برآیند در هر نقطه ی بین دو صفحه، روی خط عمود بر صفحه در آن نقطه واقع شود باید توزیع بار
روی صفحه ی مثبت دقیقا مانند توزیع بار روی صفحه ی منفی باشد یعنی تعداد بار های مثبت و منفی
برابر باشد و بار ها دقیقا رو به روی هم قرار بگیرند( در مقابل هر بار مثبت یک و فقط یک بار منفی وجود
داشته باشد) | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مجتبی زاهدی |
|
|
1385/10/11 |
| | | | | مـتـن : |
با سلام اگر سطح رسانای یک تکه باشد (از یک جنس باشد) نمی توان اما اگر چند تکه باشد می توان به هر تکه بار جداگانه داد. یا اگر دارای مقاومت قابل توجه باشد به دلیل افت پتانسیل در طول امکان دارد. ولی اگرنارسانا باشد میتوان به هر مکان بار مشخص داد. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
رضا |
|
|
1385/10/11 |
| | | | | مـتـن : |
بله به شرظ اینکه دو صفحه از جنس نارسانا و اختلاف پتانسیل در بالا بیشتر از پائین باشد
من حرفم رو پس می گیرم ! اگر صفحه ها رسانا باشن که واضحه امکان نداره چنین میدانی به وجود بیاد اما حتی اگر بتونیم روی یه نارسانا بارها رو به صورت نا متقارن بچینیم چون شدت میدان قسمت بالا از قسمت پائین بیشتر است و چون خطوط میدان نمی توانند یکدیگر را قطع کنند پس خطوط میدان به صورت منحنی با شیب منفی (قوس به سمت بالا ) خواهد شد | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
|
|
|
1385/10/9 |
| | | | | مـتـن : |
شایدبلهوشایدخیر | | | | | پاسـخ : | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
AMYTIS |
|
|
1385/10/2 |
| | | | | مـتـن : |
KHEIR CHON AGAR IN IN MEYDAN DAR ASARE EKHTELAFE POTANSIELE BEINE DO SAFEYE RESANA TOLID SHODE BASHAD TOZIE BAR DAR HAME JAYE AN DO SAFHE YEKSAN KHAHAD BOOD VA KHATHAYE MEYDAN MOVAZI KHAHAND BOOD (MEYDANE YEKNAVAKHT) VA AGAR IN DO SAFHE NARESANA BASHAN BAR DAR YEK NOGHTE AZ AAN(NOGHTEI KE BAR BE ANJA DADE MISHAVAD)KHAHAD MAND VA OSOOLAN DAR SHARAYETE ADDI MEYDANI BEYNE DO SAFEYE NARESANA IJAD NEMISHAVAD | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
گمار |
|
|
1385/10/2 |
| | | | | مـتـن : |
بله چنین میدانی می تواند وجود داشته باشد اگردو صفحه عایق باشد وچگالی بار درقسمت بالای دو صفحه بیشتر باشد | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محمد انیشتین |
|
|
1385/10/2 |
| | | | | مـتـن : |
بله زیرا ممکن است دو صفحه نارسانا بوده و چگالی سطحی آن متفاوت باشد (مثلا خط کشی که بر اثر مالش باردار شده است) درنتیجه در جاهایی که چگالی سطحی بیشتر است ، میدان قوی تر و خطوط میدان به هم نزدیک تر است. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
mahsa |
|
|
1385/10/2 |
| | | | | مـتـن : |
baleh dar meidane yeknavakht vojod darad | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
فاطمه |
|
|
1385/9/28 |
| | | | | مـتـن : |
خیر. زیرا این میدان در رسانا هرگز بوجود نمی آید و درصورتی میتواند درنارسانا ایجاد شود که بارهای مساوی و مخالف در دو صفحه وجود داشته باشد که غیر ممکن است .
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مهشید |
|
|
1385/9/26 |
| | | | | مـتـن : |
خیر.نمی تواند.چون خطوط میدان یکنواخت باهم موازی هستندوفاصله های یکسانی از همدارند. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
حامد سلطانی |
|
|
1385/9/26 |
| | | | | مـتـن : |
خیر زیرا بارهای هر صفحه یکسان و همنام هستند و بارهای یکسان و همنام به یکدیگر نیروهای رانشی مساوی واردمیکنند و نیز جاهای خالی موجود در هر صفحه توسط الکترون های بعدی( الکترون های موجود درمنبع ) پر می شوند. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
فرزانه |
|
|
1385/9/26 |
| | | | | مـتـن : |
خير زيراميدان الكتريكي نمي تواند يك طرفه باشد
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
علیرضا آخوندی |
|
|
1385/9/26 |
| | | | | مـتـن : |
بله زیرا اگر تراکم بار در قسمت بالایی بیشتر باشد این اتفاق می افتد ضمنا صفحه ها باید بار مخالف داشته باشند. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مهرداد |
|
|
1385/9/26 |
| | | | | مـتـن : |
بله اگر بار دو صفحه با هم برابر نباشد | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
هیراد |
|
|
1385/9/21 |
| | | | | مـتـن : |
چون ما نمیدانیم هر یک از این صفحه ها چه نوع باری دارند پس باید برش بحث کنیم . میدانیم که خطوط میدان از صفحه + به صفحه ی - میرود . حالا اگر دو صفحه موازی نباشد امکان پذیر است بر اساس قانون تراکم بار ! حالا اگه انطور نباشد هم امکان پذیر است چون ممکنه که تراکم بار ومیدان یکنواخت نباشه بارها در بالا جمع شده باشه پس میتونه وجود داشته باشه حالا باز هم ممکنه که به رسانا بودن و یا نارسانا بودن مربوص باشه!!!. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
|
|
|
1385/9/16 |
| | | | | مـتـن : |
in shekl dororst ast . agar jense ghesmate balaii va paiinie safhe ba ham fargh dashte bashad. masalan nakhalesie ghesmate paiin dar resana bishtar az bala bashad . vali agar az yek jens bashad chon movazie ham hastand bayad be tore yeknavakht(na moterakem na baz )az ham gharar girannd | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
سعید-157 |
|
|
1385/9/16 |
| | | | | مـتـن : |
بله و این در صورتی است که 1. صفحات از جنس نارسانا باشند. 2. پراکندگی بار در سطح نارسانا یکسان نباشد. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
Armin jannat khah doost |
|
|
1385/9/15 |
| | | | | مـتـن : |
agar potansiele(potencial) kamtar resana bashad va potansiele mosbat dar noghati ke meidan ijad karde bar dashte bashad va dar jahaye digar naresana bashad emkan pazir ast | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
mahsa |
|
|
1385/9/12 |
| | | | | مـتـن : |
baleh agar meidan yeknavakht bashad | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
mohamad mahdavi |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
khei khon meydan yek navkht asy | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محمد حسین |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
به نظر من احتمالا میدان الکتریکی دیگری با جهت مخالف در مجاورت این میدان وجود دارد (در بالای آن) که E1=-E2 . اگر بخواهم میدان الکترکی دیگر را در بالای آن تصور کنیم ، شکل قرار گیری بردار های آن مانند این میدان فاصله خواهند داشت که تراکم میدان در محل نزدیکی این دو میدان است و علت نا منظم بودن فاصله بردار های میدان الکتریکی حاضر فاصله میدان فرضی دیگری است که گفته شد که بردار های نزدیک را بیشتر جذب کرده است. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مهرداد |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
خیر زیرا میدان یکنواخت است و همجین آرایشی نمی تواند وجود داشته باشد | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محمد حسین |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
به نظر من احتمالا میدان الکتریکی دیگری با جهت مخالف در مجاورت این میدان وجود دارد (در بالای آن) که E1=-E2 . اگر بخواهم میدان الکترکی دیگر را در بالای آن تصور کنیم ، شکل قرار گیری بردار های آن مانند این میدان فاصله خواهند داشت که تراکم میدان در محل نزدیکی این دو میدان است و علت نا منظم بودن فاصله بردار های میدان الکتریکی حاضر فاصله میدان فرضی دیگری است که گفته شد که بردار های نزدیک را بیشتر جذب کرده است. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
MOHSEN |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
خیر:زیرا برای صفحات هیچ گونه باری مشخص نشده است و عامل شارش بار وجود اختلاف پتانسیل است. زیرا بار صفحات مشخص نشده و عامل شارش بار وجود اختلاف پتانسیل است و صفحات هیچ باری ندارند | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
علی |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
با سلام. می شود البته نه به یک طریق بلکه به 2 طریق 1) اگر دو صفحه به صورت مثلث یا ذوزنقه ای باشد که به صورت عمودی و متقارن از قاعده آن کم شود (بر اصاص اصل چگالی سطحی الکتریکی) 2) اگر دو صفحه تحت تاثیر میدان الکتریکی که در فاصله برابری از دو صفحه است قرار داشته باشند (روی عمود منصف دو صفحه) | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محبی |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
در صورتی که جسم غیر رسانا باشد و توزیع بار آن یکنواخت نباشد، چنین خطوط میدانی میتواند وجود داشته باشد اما اگر جسم رسانا باشد بعلت اینکه توزیع بار یکنواخت است میدان نیز یکنواخت است. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
shahin |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
hamantor ke midanid dar olampiad nojom tamam energy hay elktro meghnatisi dar yek jahat ba yek andaze va ba yek soraat mibashand manand gama fara sorkh noor va gheir va in shart bararbari meghdar ra naghz mikonad yani khalaf barabri andaze az madrese allame tabatabayi
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
زهرا |
|
|
1385/9/11 |
| | | | | مـتـن : |
بله درميدان يكنواخت خطوط به شكل هستند | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
ابراهيم صبح خيز |
|
|
1385/8/22 |
| | | | | مـتـن : |
خير چون جهت فلش ها بهيك سمت است وهرگاه جهت خطوط به يك سمت باشد خطوط ميدان الكتريكي نمي باشد | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
atoosa |
|
|
1385/8/16 |
| | | | | مـتـن : |
kheyr chon faselehaye khotoot dorost nist. ghaedatan bayad tajamoe khotoot dar tarafeyn bishtar bashad. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
hamed |
|
|
1385/8/15 |
| | | | | مـتـن : |
نه زیرا فاصله بارهای موازی یکسان نیست نه زیرا مبدا تمام خطوط باید یکسان باشد
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
mina |
|
|
1385/8/15 |
| | | | | مـتـن : |
khob agar safahat resana bashand bar erekteriki dar hame ja be tore yeksan pakhsh mishavad va digar khotute in shekli padid nemiayad.va khotut bayad yeknavakht bahsnad | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محمد |
|
|
1385/8/14 |
| | | | | مـتـن : |
خیر چون باید فاصله میان فلشها یکسان باشد . | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
سارا |
|
|
1385/8/14 |
| | | | | مـتـن : |
بله .دررساناها نميتوان اما دراجسام نارسانا مي توان.زيرا الكترون آزادندارند .به همين دليل بارالكتريكي به طور ثابت پخش نمي شود.
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
کاظم |
|
|
1385/8/14 |
| | | | | مـتـن : |
خیر , چون روی یکی از جوشن ها بار مثبت ودیگری منفی است پس روی جوشن مثبت به دلیل همنام بودن بارهای همنام آن صفحه به هم نیرو وارد کرده و به صورت یکسان فاصله میگیرند و در سمت دیگر نیز چنین است | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
مريم ربيع |
|
|
1385/8/14 |
| | | | | مـتـن : |
بله اگر دو صفجه عايق باشند و توزيع بار در آنها يكنواخت نباشد. يعني در بالاي صفحات بار بيشتر وكاملآ قرينه قرار ذاذه شود. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
محبوبه |
|
|
1385/8/14 |
| | | | | مـتـن : |
زماني كه فواصل يكنواخت نباشد يعني در يك مكان ميدان الكتريكي قوي و در مكاني ديگر ميدان ضعيف است .در فضاي بين دو صفحه موازي ، رسانا و باردار ميدان الكتريكي يكنواخت ايجاد مي شود حال بايدصفحات تراكم بارشان يكسان باشد يعني يكنواخت باشد . چنين ميدان الكتريكي محال است | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
فرزاد |
|
|
1385/8/14 |
| | | | | مـتـن : |
خیر - بار الکتریکی در همه جای صفحه باید یکسان باشد و ÷تانسیل در همه جا یکسان است. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
asemani |
|
|
1385/8/14 |
| | | | | مـتـن : |
با اینکه گفته نشده کدام صفحه مثبت و کدام منفی می دانیم که جهت میدان میدان از مثبت به منفی است پس صفحه ی سمت چپ کثبت و سمت راست منفی ست. دو حالت دارد: اگر دو صفحه رسانا باشند ایجاد یک چنین میدانی محال است چرا که بارها در همه جای رسانا به صورت یکنواخت پخش می شوند تا جایی که همه جایش هم پتانسیل شود.و میدانی ایجاد می کنند که خطوط آن هم اندازه هم جهت مواز و با فاصله های برابر خواهد بود. اگر دو صفحه نارسانا باشند می توان بارها را در نقاط مورد نظر ایجاد کرد و هر جا بار باشد میدان الکتریکی نیز ایجاد می شود. پس اگر رسانا باشند خیر....اگر نارسانا باشند بله | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
رامين |
|
|
1385/8/8 |
| | | | | مـتـن : |
در صورت رسانابودن محال است در صورت نارسانا بودن هم ايجاد تعادل بار پيوسته به وسيله تقارن محال است. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
elham |
|
|
1385/8/6 |
| | | | | مـتـن : |
avalan baiad bar az safeie mosbat khareg va varede safeie manfi shavad bar beine 2 safeie resanaie movazi ba barhaie ham andaze baiad movazi hamgahat a ham andaze bashad ke dar inga in mogheiat vogod darad va dorste albate ba vogod morde aval va inke meidan ieknavakht bashad | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
|
|
|
1385/8/6 |
| | | | | مـتـن : |
خير زيرا سطح رسانا سطحي هم پتانسيل است. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
mahsa |
|
|
1385/8/6 |
| | | | | مـتـن : |
khier. nemitavanad chon khotoote meidan bayad movazi va dar faselehaye sabeti az ham gharar begirand. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
امین |
|
|
1385/8/4 |
| | | | | مـتـن : |
خیر زیرا در بین دو صفحه ی باردار تنها یک خط میدان است(خط میدانی که درست در وسط صفحات قرار دارد) که صد درصد راست و بدون قوس می باشد و دیگر خطوط میدان دارای یک قوس میباشند زیرا هرچه از سمت مرکز صفحات دور میشوند تاثیر قسمت بالایی وپایینی صفحات متفاوت میشود و خط میدان دارای قوس میشود | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
علی رضا |
|
|
1385/8/4 |
| | | | | مـتـن : |
بله. در صورتی که تجمع بار یکسان نباشد.در بعضی جا بیشتر وبعضی کمتر. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
احسان |
|
|
1385/8/1 |
| | | | | مـتـن : |
در صورتي كه اجسام نارسانا باشند تراكم بارها متفاوت بوده و امكان تحقق اين ميدان وجود خواهد داشت. و اگر رسانا باشد خطوط موازي و هم فاصله هستند. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
سحر |
|
|
1385/7/30 |
| | | | | مـتـن : |
خیر . نمی تونه وجود داشته باشه چون تنها در صورتی میشه تراکم خطوط میدان در قسمت بالا بیشتر باشه که تراکم بار هم بیشتر باشه و وقتی تراکم بار متفاوت باشه دیگه خطوط موازی نمیشن. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
ali.a |
|
|
1385/7/30 |
| | | | | مـتـن : |
دو حالت 1:صفحات رسانا باشند که اگربین دو صفحه زاویه باشد (موازی نباشند)و و دو صفحه همدیگر را در شمال تصویر قطع کنند بنابر V/D=E در نتیجه چون فاصله بالا کمتر از پاین است پس تراکم میدان(اندازه) بیشتر میشود (در این حالت صدق میکند) 2:صفحات نارسانا باشند می توان تعداد بارها را از بالا به پایین کاهش داد (این نظر یکی از شرکت کننده ها بود) | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
masoud |
|
|
1385/7/30 |
| | | | | مـتـن : |
agar di electrichahe mokhtalefi ra bein safahat gharar dahim bale mitavan chon zarayebe gozar dehi anan motefafet ast va gar na khazen meydane yek navakhti khahad dasht
| | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
امین حسینی |
|
|
1385/7/26 |
| | | | | مـتـن : |
خیر زیرا در یک رسانا بار آنقدر جا به جا می شود تا در همه جا مقدارش یکسان گردد و پتانسیل نقاط نیز برابر گردد. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
حامد |
|
|
1385/7/26 |
| | | | | مـتـن : |
بله درصورتي چنين خطوطي ايجاد مي شوند كه جنس الكترود منفي(كاتد) در قسمت هاي مختلف آن متفاوت باشد ، مثلا جنس نيمه ي بالايي كاتد با جنس نيمه ي پاييني آن متفاوت باشد(ازنظر تراكم يا جنس فلز ويا داشتن ناخالصي هاي غير فلزي) در اين حالت الكترونهايي كه از قسمت هاي مختلف كاتد خارج مي شود ، بسته به اندازه ي اتم در آن قسمت يا وجود ناخالصي غير فلزي(كه اين ناخالصي ها الكترون آزاد ندارندو با مانع شدن از آزاد سازي الكترون ، باعث ايجاد فاصله خهاي نامنظم در بين خطوط ميدان الكتريكي مي شود.)دچار نامنظي (يا نامنظمي در فاصله هاي خطوط ميدان الكتريكي )مي شوند. | | | | | | | | | |
|
|
|
| فرستنده : |
|
|
|
1385/7/26 |
| | | | | مـتـن : |
اگر صفحات رسانا باشند نمی شود ولی اگر نارسانا باشند می توان بارها را در هر فاصله دلخواه از هم چید(در تئوری) | | | | | | | | | |
|
|
|