معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 12 درصد از مجموع اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش به تجهیز هنرستانهای کشور اختصاص مییابد. به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ابراهیم سحرخیز در گردهمایی رؤسا و معاونان آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش استان یزد در شاخصهای مختلف آموزشی و پرورشی پیشتاز است. وی خاطرنشان کرد: کسب رتبههای برتر استان در کنکور سراسری و المپیادهای علمی، یزد را به یک استان شاخص و پیشتاز مبدل کرده است. سحرخیز از راهاندازی مجتمعهای آموزشی و پرورشی در سال تحصیلی آینده در کشور خبر داد و افزود: این مجتمع به منظور دستیابی به عدالت آموزشی و نظارت بیشتر بر روند تعلیم و تربیت در روستاها و مناطقی که به لحاظ محدویت منابع انسانی کمتر مورد توجه قرار گرفتهاند، ایجاد میشود. وی بهرهگیری از مدیران با انگیزه، بهرهمندی از سامانه اطلاعاتی، استفاده از نیروی انسانی کارآمد و اختصاص سرانه ویژه را از امتیازات این مجتمعها ذکر کرد و افزود: مجتمعهای آموزشی و پرورشی با امتیازات ویژهای که به آنها داده میشود، میتوانند در مسائل آموزشی و پرورشی همچون مدارس شهری و همپای آنها رشد داشته باشند. سحرخیز از تغییر درجهبندی مدارس از ابتدای سال تحصیلی آینده خبر داد و بیان داشت: درجهبندی مجتمعها و سایر مدارس پس از تصویب شورای توسعه اجرا میشود. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سال تحصیلی جدید را سال ارتقای کیفیت مدارس دانست و افزود: در همین راستا 12 درصد از اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز هنرستانها اختصاص مییابد. وی اجرای نظام جدید 6 و 6 را نیازمند ساز و کارهای قانونی و تصویب سندهای بالا دستی از جمله سند ملی آموزش و پرورش و سند درس ملی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با مدنظر قراردادن منویات مقام معظم رهبری آمادگی دارد تا تحول بنیادین و محتوایی در فضا و نیروی انسانی اجرا کند. در ادامه این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز گزارش کاملی از وضعیت آموزش و پرورش استان یزد در زمینههای مختلف ارائه کرد. محمدرضا باغستانی با برشمردن موفقیتهای آموزش و پرورش استان یزد به ذکر علل و عوامل این موفقیتها پرداخت و باورهای دینی، توکل به خدا، توسل به ائمه، سختکوشی دانشآموزان و معلمان و همراهی خانوادهها و مسئولان استان را از عوامل این موفقیتها برشمرد. بررسی موانع و مشکلات مجتمعهای آموزشی و پرورشی در استان یزد و ارائه راهکارهای اجرایی در این زمینه، ارائه گزارش اجرای تقویت بنیه علمی دانشآموزان مناطق محروم در شهرستانهای اردکان و میبد، بررسی مشکلات هنرستانها در زمینههای تجهیزاتی و راهکارهای جذب دانشآموزان در رشتههای فنی و ارائه گزارشی از تمهید مقدمات ایجاد 47 مجتمع آموزشی در استان یزد از دیگر مباحث این نشست بود. |