متن كامل خبر
تفکر انحصاری در امور تربیتی جایی ندارد

تاريخ خبر : 18/12/1394امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 391

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش امور پرورشی را جزء مهمی از آموزش و پرورش برشمرد و گفت: تفکر انحصاری در امور تربیتی و پرورشی، آن را از بین می‌برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی، دکتر حمیدرضا کفاش در همایش راهبران تربیت اسلامی در بندر انزلی اظهار کرد: برای سال آینده درخواست ردیف بودجه مستقل امور تربیتی، توسعه و تجهیز اردوگاه‌ها و کانون‌های پرورشی شده که امیدوارم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
 
 وی با اشاره به آموزش چهار هزار و 500 نفر از مدیران متوسطه اول در طرح مبین و سه هزار نفر مربیان پیشتاز فرزانه در آموزش سبک جدید اردوهای دانش‌آموزی افزود: 20هزار روحانی فعال در مدارس نیز به صورت مستمر کار آموزش را به عهده دارند.
 
دکتر  کفاش به انجام تغییرات بنیادین در حوزه امور تربیتی آموزش و پرورش توسط علوم و فنون جدید اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سواد رسانه‌ای جایگزین سواد خواندن و نوشتن شده و با روش‌های قدیم تربیت نمی‌توانیم نسل جدید را عوض کنیم.
 
 معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش تربیت را هدف غایی آفرینش و یک نهاد اجتماعی حاکم بر قدرت دانست و تصریح کرد: همه انسان‌ها در تحقق این غایت نقش دارند چرا که امروزه تربیت بالاتر از امنیت است.
 
 وی امور پرورشی را جزء مهمی از آموزش و پرورش برشمرد و متذکر شد: تفکر انحصاری در امور تربیتی و پرورشی، آن را از بین می‌برد.
 
دکتر کفاش تصریح کرد: تربیت فرایندی مجموعه‌ای بوده و وظیفه مشاور پیشگیری است به نحوی که اگر در طول 30 سال خدمت خود بتواند حتی یک دانش‌آموز را از خودکشی، اعتیاد، انحرافات اجتماعی و هرناهنجاری دیگر نجات دهد موفقیت بزرگی را کسب کرده است.
 
 وی با تاکید بر اینکه شادابی لازمه جذاب بودن مدرسه است تصریح کرد: هر شادی و شادابی در مدرسه گناه نیست و دانش‌آموزان باید در محیط مدرسه سرزنده و شاداب باشند.
 
وی با اشاره به اینکه مناسبات اعیاد ائمه معصومین باید توام با شادی برگزار شود خاطرنشان کرد: در صورت جذاب بودن مدرسه تمایل بچه‌ها برای گذراندن بیشترین زمان در مدرسه افزایش می‌یابد.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت