FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 كليد اصلي لامپ (مسابقه‌ي شماره‌ي 69)
كليد اصلي لامپ (مسابقه‌ي شماره‌ي 69)مسابقه فيزيك
كدام پارامتر فيزيكي در حل اين معماي ساده دخيل است؟...سؤال همراه با جواب

كليد اصلي لامپ 







اشاره

آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روال‌ها و توالي‌ها»
    - «دانش راه‌ها و وسايل» >«روش‌ها يا روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي» > «دانش نظريه‌ها و ساخت»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل اصول سازماني»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «تولید یک اثر بی همتا»
 طبقه‌بندي اهداف آموزشي در حوزه‌‌ي عاطفي- دريافت كردن
    - «آگاهي»
    - «توجه انتخابي» 
 نتايج مورد نظر 
    - دقت و توجه در حل مسائل
    - الكتريسيته
 محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
    - الكتريسيته 
    - دقت و درك مفهوم در حل مسائل
سؤال

فرض كنيد يك لامپ داريم در يك اتاق دربسته. و سه كليد در بيرون. با يكبار رفتن به داخل اتاق مي‌خواهيم بفهميم كدام كليد به لامپ متصل بوده. به نظر شما چگونه مي‌توانيم چنين كاري انجام دهيم؟



جواب

اين سؤال بيش‌ از اين‌كه فيزيكي‌ باشد، به دقت شما برمي‌گردد و نياز به راه حل خاصي ندارد. براي اين‌كه مسأله حل شود. يكبار كليد را مي‌زنيد. كليد دوم را چند لحظه بعد مي‌زنيد. داخل رفته نگاه مي‌كنيد ببينيد چراغ روشن است يا نه؟ اگر نبود به لامپ دست مي‌زنيد، در صورتي كه گرم بود، كليد اول مربوط به اين لامپ است. در صورتي كه نه چراغ روشن بود و نه گرم، كليد سوم به لامپ متصل است.

1387/5/8لينک مستقيم

فرستنده :
M2006123 HyperLink HyperLink 1387/5/15
مـتـن : ابتدا کلید ها را از یک تا سه نام گذاری می کنیم.
کلید شماره یک را یک ساعت روشن می کنیم.
سپس کلید شماره یک را خاموش کرده و کلید شماره دو را روشن می کنیم.
حال به داخل اتاق می رویم.
اگر لامپ داغ و خاموش بود کلید شماره یک کلید اصلی لامپ است.
اگر لامپ روشن بود کلید شماره دو کلید اصلی لامپ است.
اگر لامپ خاموش و سرد بود کلید شماره سه کلید اصلی لامپ است.
پاسـخ :خوب بود. در ضمن چون چند بار مطلبت رو فرستادي بگم سايد دوستان ديگه هم بدونند خوب باشه. در رشد كلاً هر مطلبي كه بچه‌ها مي‌فرستن رو ما مي‌بينيم و نرم افزار رشد طوريه كه بعد از دكمه‌ي تأييد كه ما در اختيار داريم در همون جا ديده مي‌شه.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 كليد اصلي لامپ (مسابقه‌ي شماره‌ي 69)
كليد اصلي لامپ (مسابقه‌ي شماره‌ي 69)مسابقه فيزيك
كدام پارامتر فيزيكي در حل اين معماي ساده دخيل است؟...سؤال همراه با جواب

كليد اصلي لامپ 







اشاره

آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيت‌هاي مشخص»
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روال‌ها و توالي‌ها»
    - «دانش راه‌ها و وسايل» >«روش‌ها يا روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي» > «دانش نظريه‌ها و ساخت»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل اصول سازماني»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «تولید یک اثر بی همتا»
 طبقه‌بندي اهداف آموزشي در حوزه‌‌ي عاطفي- دريافت كردن
    - «آگاهي»
    - «توجه انتخابي» 
 نتايج مورد نظر 
    - دقت و توجه در حل مسائل
    - الكتريسيته
 محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
    - الكتريسيته 
    - دقت و درك مفهوم در حل مسائل
سؤال

فرض كنيد يك لامپ داريم در يك اتاق دربسته. و سه كليد در بيرون. با يكبار رفتن به داخل اتاق مي‌خواهيم بفهميم كدام كليد به لامپ متصل بوده. به نظر شما چگونه مي‌توانيم چنين كاري انجام دهيم؟



جواب

اين سؤال بيش‌ از اين‌كه فيزيكي‌ باشد، به دقت شما برمي‌گردد و نياز به راه حل خاصي ندارد. براي اين‌كه مسأله حل شود. يكبار كليد را مي‌زنيد. كليد دوم را چند لحظه بعد مي‌زنيد. داخل رفته نگاه مي‌كنيد ببينيد چراغ روشن است يا نه؟ اگر نبود به لامپ دست مي‌زنيد، در صورتي كه گرم بود، كليد اول مربوط به اين لامپ است. در صورتي كه نه چراغ روشن بود و نه گرم، كليد سوم به لامپ متصل است.

1387/5/8لينک مستقيم

فرستنده :
M2006123 HyperLink HyperLink 1387/5/15
مـتـن : ابتدا کلید ها را از یک تا سه نام گذاری می کنیم.
کلید شماره یک را یک ساعت روشن می کنیم.
سپس کلید شماره یک را خاموش کرده و کلید شماره دو را روشن می کنیم.
حال به داخل اتاق می رویم.
اگر لامپ داغ و خاموش بود کلید شماره یک کلید اصلی لامپ است.
اگر لامپ روشن بود کلید شماره دو کلید اصلی لامپ است.
اگر لامپ خاموش و سرد بود کلید شماره سه کلید اصلی لامپ است.
پاسـخ :خوب بود. در ضمن چون چند بار مطلبت رو فرستادي بگم سايد دوستان ديگه هم بدونند خوب باشه. در رشد كلاً هر مطلبي كه بچه‌ها مي‌فرستن رو ما مي‌بينيم و نرم افزار رشد طوريه كه بعد از دكمه‌ي تأييد كه ما در اختيار داريم در همون جا ديده مي‌شه.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2