متن كامل خبر
اثرات مخرب کتب کمک‌آموزشی غیراستاندارد در ایام امتحانات

تاريخ خبر : 6/2/1393امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 452

مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با اشاره به طراحی سؤالات امتحانات دانش‌آموزان از کتاب‌های درسی، گفت: استفاده از کتب کمک‌آموزشی برای دانش‌آموزان و به ویژه دبستانی‌ها برای موفقیت در امتحانات توصیه نمی‌شود.

به گزارش مرکزاطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد ناصری با اشاره به نزدیک شدن به ایام امتحانات و گرایش بیش ازحد دانش‌آموزان به استفاده ازکتاب‌های کمک‌آموزشی، اظهار کرد: کتاب درسی، تنها مبنای طرح سؤالات امتحانات در مدارس است.
وی عدم استفاده ازکتب کمک‌آموزشی را منوط به بهره‌مندی کامل از کتاب درسی و معلم دانست و افزود: در مقطع ابتدایی به هیچ عنوان استفاده از این گونه کتاب‌ها را توصیه نمی‌کنیم.
مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با اشاره به این‌که در پایه‌های بالاتر ممکن است به توصیه دبیر مربوطه برخی از دانش‌آموزان به کتب کمک‌آموزشی نیاز داشته باشند، گفت: اما این به این معنا نیست که لزوماً دانش‌آموز برای فهمیدن کتاب درسی نیاز به کتاب کمک آموزشی دارد.
ناصری با بیان اثرات منفی و مخرب برخی کتب کمک آموزشی بر یادگیری و خلاقیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: در حقیقت این کتاب‌های کمک آموزشی نه تحقیق بنیان هستند و نه پژوهش بنیان.


     منبع خبر : آموزش و پرورش ایران

بازگشت