|
به گزارش ایسنا، مرضیه گرد اظهار داشت: از زمان لازمالاجرا شدن قانون مدارس غیردولتی در بهمنماه ۹۵، اغلب آییننامههایی که نیاز به مصوبه شورای سیاستگذاری دارند، انجام شده و اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی نیز به دولت تقدیم شده تا اقدام اولیه در کمیسیون اجتماعی دولت انجام شود. همچنین آییننامه استقرار مدارس و واگذاری ساختمانهای مازاد موردتوجه قرار گرفت.
وی افزود: اساسنامه کمک به مؤسسان غیردولتی نیز به دولت ارائه شده که دو هدف عمده را دنبال میکند؛ نخست اینکه با مشارکت غیردولتی و مؤسسان در ایجاد تسهیلات ساخت و احداث بنا اقدام شود و دومین هدف کمک به تکمیل و راهاندازی بناهایی نیمهساز و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههاست.
گرد با بیان اینکه اهداف فرعی این صندوق کمک به پرداخت بیمه معلمان با اولویت مناطق محروم و کمک به پرداخت شهریه دانش آموزان نیازمند و مستعد است گفت: امیدواریم این مهم بعد از طی روند اداری محقق شود.
وی افزود: امکان توانمندسازی معلمان مراکز و مدارس غیردولتی در کنار دورههای آموزشی معلمان دولتی نیز فعال شده و امیدواریم شاهد حضور این معلمان در گروههای آموزشی به استناد ماده شش ضرایب اختصاصی گروههای آموزشی شورای عالی نیز باشیم تا کیفیتبخشی به معنایی واقعی برای تمامی مدارس انجام شود.
معاون وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه بر اساس ماده ۲ قانون، تمامی مدارس غیردولتی مطابق با اهداف و دستورالعملهای آموزشوپرورش اداره میشود اظهار کرد: بنابراین شرایط همانند مدارس دولتی بود و ماهیت متفاوت ندارد و طبق ماده ۲۳ قانون به کارگیری کادر اداری و آموزشی، بر اساس ضوابط آموزشوپرورش است درنتیجه ورود افراد متفرقه به عناوین مختلف مجاز نیست چراکه مدرسه دارای هویت تعلیم و تربیتی بوده و برای ورود به آن سازمانهای مربوطه نیز باید با همکاری آموزشوپرورش اقدام کنند.
گرد با بیان اینکه مدارس غیردولتی در خصوص عوارض ساختوساز و نوسازی در حکم مدارس دولتی تلقی میشوند، گفت: رعایت آییننامه استقرار فضا که نیاز به تأییدیه سازمان نوسازی دارد موردتوجه بوده و برخی نهادها همچون بهداشت برای نظارت حق ورود ندارند.
|