مدیرکل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: جای "سرانهی محرومیت" در مدارس مناطق دور افتاده و محروم کشور به شدت خالی است. حسین پاک سرشت در گفتگو با خبرنگار مهر ، در خصوص طرح هایی برای گسترش انگیزهی تحصیل در مناطق محروم افزود: بسیاری از دانش آموزان نقاطی مانند جنوب کشور حتی برای آب آشامیدنی نیازمند سرانهی آب هستند.وی تاکید کرد: هزینهی تحصیل در مناطق دور افتادهی کشور به مراتب سنگین تر ازمناطق محروم است و به همین دلیل باید در جهت عدالت آموزشی گام برداشته شود.
مدیرکل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: استفاده مناسب از سرمایه های مادی و معنوی ، به کارگیری بیتشرین شیوه های تشویقی برای حفظ نیرو های متخصص در مناطق محروم ، تامین نیاز استاد کار و ترویج کار آفرینی از مهم ترین برنامه های در دستور کار افزایش انگیزهی تحصیل این مناطق به شمار می روند. پاک سرشت با اشاره به پژوهش سراهای دانش آموزی مناطق محروم ، به تقویت هر چه بیشتر این مراکز تاکید کرد و ادامه داد: تنها با افزایش فن آوری های نوین می توان خلاقیت دانش آموزان روستایی دور افتاده را بارور ساخت.این مقام سئول تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در صدد ایجاد رشته های تخصصی متناسب با محیط جغرافیایی افراد است. به این ترتیب که مثلا بتوان از نقاط دارای زمین های حاصل خیز ، کشاورزانی متخصص تحویل جامعه داد.
وی ، تعداد بی شماری از مدارس محروم را به ویژه در جنوب کشور دارای حیاط هایی بدون آسفالت اعلام کرد و گفت: گسترش امکانات تربیت بدنی در این نقاط از دیگر برنامه های بخش پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود.پاک سرشت نسبت به عزم ملی و تلاش کمیته های رسیدگی به مناطق محروم دولت نسبت به جبران این کمبودها اظهار امیدورای کرد و در مورد تعداد مدارس محروم و زمین های بدون آسفالت و... ، آماری ارائه نداد.