|
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، خسرو نظری، برخی از فعالیتهای صورت پذیرفته در جهت آسیبشناسی شیوهنامه را انجام نظرسنجی گسترده از فرهنگیان، عوامل اجرایی استانها و مناطق و...، بهرهگیری از سؤالات و ابهامات طرح شده در فرآیند اجرای شیوهنامه در سال تحصیلی گذشته، مکاتبه با حوزههای مختلف و مرتبط ستادی، برگزاری جلسات هماندیشی با برخی از مشاورین و معاونین، بهرهگیری از نتایج تحقیقات انجام شده در این حوزه و... برشمرد.
رییس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، با اشاره به عدم تغییر سهمیه معلمان نمونه در مقایسه با سال قبل، تصریح کرد: کیفیت امتیازدهی به برخی سنجهها بر مبنای نتایج نظرسنجی و نظرات اعلام شده از سوی معاونتها ، سازمانها، بازنگری در نمون برگهای امتیازدهی توسط دانشآموزان و شورای مدرسه از 40 به 50 امتیاز، افزودن امتیاز شورای مدرسه / اداره به نمون برگ «الف» با توجه به اهمیت شاخصهای نمون برگ در سنجش صلاحیتهای حرفهای معلمان را برخی از تغییرات ایجاد شده در شیوهنامه سال جاری برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: امتیازدهی به عوامل اجرایی و داوری مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی و آموزش تلفیقی یا فراگیر، افزایش امتیازات نمون برگ الف (نمون برگ امتیازات) به 1155 امتیاز، اصلاح حداقل امتیاز تعیین شده برای احراز عنوان معلم نمونه در سطوح مختلف به تناسب افزایش امتیاز کلی نمون برگ الف (منطقه، استان و کشور به ترتیب 280، 330و 390)، تغییر در نحوه احتساب سه سال سابقه فعالیت و گروهبندی پستها براساس نوع فعالیت، کاهش گروههای شرکتکننده در برنامه از 27 به 25 گروه، استقلال در انتخاب معلمان بخش غیردولتی و ایجاد تسهیلات ویژه برای انتخاب این همکاران و افزودن مرحله گزینش و انتخاب ستادی برای مرحله کشوری دیگر تغییرات ایجاد شده در شیوهنامه سال جاری میباشد.
نظری از عوامل اجرای شیوهنامه در استانها، مناطق و مدارس سراسر کشور خواست، جهت اجرای مناسب و دقیق شیوهنامه و در نتیجه جلب مشارکت و رضایت عموم فرهنگیان برنامهریزی داشته باشند.
|