FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
12 ذی القعده 1445 قمری
20 می 2024 میلادی
اذان صبح: 04:13:08
طلوع خورشید: 05:55:17
اذان ظهر: 13:00:55
غروب خورشید: 20:06:57
اذان مغرب: 20:26:11
نیمه شب شرعی: 00:15:58
 دايره و مثلث (مسابقه‌ي شماره‌ي 65)
دايره و مثلث (مسابقه‌ي شماره‌ي 65)مسابقه كامپيوتر
تركيبيات

دايره و مثلث









اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» < «تحليل عناصر»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با تركيبيات
    - روش حل مسأله در زمينه‌ي تركيبيات
 محتواي آموزشي
    - تركيبيات




 

سؤال
دو كمان غيرمشترك از يك دايره را انتخاب مي‌كنيم. بر روي هر كمان به‌ترتيب 20 و 25 نقطه اختيار مي‌نماييم. 500 پاره‌خط به‌گونه‌اي رسم مي‌شوند كه هر نقطه‌ي انتخابي بر روي يك كمان توسط خطي به نقطه‌ي انتخابي از كمان ديگر متصل شده‌اند.

به‌نظر شما چه تعداد «مثلث» تشكيل مي‌گردد كه حداقل يكي از 45 نقطه، رأس آن محسوب مي‌شود.

مثالي از دو كمان غيرمشترك را كه بر روي هر كدام هشت نقطه انتخاب شده است به‌شكل 1 مي‌توانيم رسم كنيم.

 

شكل 1.


1386/12/17لينک مستقيم

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1386/12/24
مـتـن : اولین جوابی که به ذهنم می رسه(تعداد زیر مجموعه های 3 عضوی یه مجموعه 45 عضوی هست)
ولی فکر کنم منظور سوال شما این باشه که فقط با خط هایی که بین کمان ها وصل کردیم بتوان مثلث ساخت پس احتمالا جوابم غلطه!!!
پاسـخ :ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/12/18

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
هميشه وقتي نام قشنگت رو توي جواب بچه‌ها مي‌بينيم خيلي خيلي خوشحال مي‌شيم.
بله همون‌طور كه خودت توضيح دادي به همون علت، اون جواب صحيح نيست.
حالا منتظر جواب مجددت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
`پيمان داودي HyperLink HyperLink 1386/12/24
مـتـن : سلام. به نظر من هيچ مثلتي نمي‌توان ساخت. چون اگر بخواهيم يكي از اين 45 نقطه، راس باشند، ديگر مثلثي ساخته نمي‌شود
پاسـخ :پيمان جان!
ضمن تشكر از شما!
از اين‌كه شجاعت به‌خرج دادي و در جوابگويي به اين مس‌أله پيشقدم شدي از تو تشكر مي‌كنيم.
ولي پيمان جان! منظور ما اين است كه مثلث‌هايي كه حداقل يك رأس آن بر روي نقاط مشخص شده در دو كمان باشد.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
Sahand HyperLink HyperLink 1386/12/24
مـتـن : С(N, 2) * C(M, 1) + C(M, 2) * C(N, 1) + 4 * C(M, 2) * С(N, 2) + 2 * С(N, 3) * C(M, 2) + 2 * C(M, 3) * C(N, 2) + C(N, 3) * C(M, 3) 0
Va in ke midanim N=25 , M=20
MANZOOR AZ C C(n, k) Tarkibe k az n boud chon nashod majboor shodam be in soorat benvisam
پاسـخ :ايميل فرستنده: Stallion_S2@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/12/19

سهند جان!
ضمن تشكر از شما
واقعا از نظم نوشتارت تشكر مي‌كنيم ولي سهند جان! از علت جوابت هم براي دوستات توضيح بده! و نتيجه‌ي نهايي رو هم اعلام كن!
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 دايره و مثلث (مسابقه‌ي شماره‌ي 65)
دايره و مثلث (مسابقه‌ي شماره‌ي 65)مسابقه كامپيوتر
تركيبيات

دايره و مثلث









اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» < «تحليل عناصر»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با تركيبيات
    - روش حل مسأله در زمينه‌ي تركيبيات
 محتواي آموزشي
    - تركيبيات




 

سؤال
دو كمان غيرمشترك از يك دايره را انتخاب مي‌كنيم. بر روي هر كمان به‌ترتيب 20 و 25 نقطه اختيار مي‌نماييم. 500 پاره‌خط به‌گونه‌اي رسم مي‌شوند كه هر نقطه‌ي انتخابي بر روي يك كمان توسط خطي به نقطه‌ي انتخابي از كمان ديگر متصل شده‌اند.

به‌نظر شما چه تعداد «مثلث» تشكيل مي‌گردد كه حداقل يكي از 45 نقطه، رأس آن محسوب مي‌شود.

مثالي از دو كمان غيرمشترك را كه بر روي هر كدام هشت نقطه انتخاب شده است به‌شكل 1 مي‌توانيم رسم كنيم.

 

شكل 1.


1386/12/17لينک مستقيم

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1386/12/24
مـتـن : اولین جوابی که به ذهنم می رسه(تعداد زیر مجموعه های 3 عضوی یه مجموعه 45 عضوی هست)
ولی فکر کنم منظور سوال شما این باشه که فقط با خط هایی که بین کمان ها وصل کردیم بتوان مثلث ساخت پس احتمالا جوابم غلطه!!!
پاسـخ :ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/12/18

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
هميشه وقتي نام قشنگت رو توي جواب بچه‌ها مي‌بينيم خيلي خيلي خوشحال مي‌شيم.
بله همون‌طور كه خودت توضيح دادي به همون علت، اون جواب صحيح نيست.
حالا منتظر جواب مجددت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
`پيمان داودي HyperLink HyperLink 1386/12/24
مـتـن : سلام. به نظر من هيچ مثلتي نمي‌توان ساخت. چون اگر بخواهيم يكي از اين 45 نقطه، راس باشند، ديگر مثلثي ساخته نمي‌شود
پاسـخ :پيمان جان!
ضمن تشكر از شما!
از اين‌كه شجاعت به‌خرج دادي و در جوابگويي به اين مس‌أله پيشقدم شدي از تو تشكر مي‌كنيم.
ولي پيمان جان! منظور ما اين است كه مثلث‌هايي كه حداقل يك رأس آن بر روي نقاط مشخص شده در دو كمان باشد.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
Sahand HyperLink HyperLink 1386/12/24
مـتـن : С(N, 2) * C(M, 1) + C(M, 2) * C(N, 1) + 4 * C(M, 2) * С(N, 2) + 2 * С(N, 3) * C(M, 2) + 2 * C(M, 3) * C(N, 2) + C(N, 3) * C(M, 3) 0
Va in ke midanim N=25 , M=20
MANZOOR AZ C C(n, k) Tarkibe k az n boud chon nashod majboor shodam be in soorat benvisam
پاسـخ :ايميل فرستنده: Stallion_S2@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/12/19

سهند جان!
ضمن تشكر از شما
واقعا از نظم نوشتارت تشكر مي‌كنيم ولي سهند جان! از علت جوابت هم براي دوستات توضيح بده! و نتيجه‌ي نهايي رو هم اعلام كن!
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2