يكشنبه 31 تير (22 ژولاي) در يك روز تعطيل، ساعت 20 در حضور 220 پرفسور، اساتيد و حمايتكنندگان كه در تالار بزرگ در انتظار وزير آموزش و علوم روسيه، «فورسنكو» (Fursenko) نشستند.
«فورسنكو» (Fursenko) و ديگر اعضاي آكادمي بهموقع وارد تالار شدند و «لونين» (Lunin)، رئيس كميتهي برگزاري بيستونهمين المپياد جهاني شيمي، جلسه را آغاز كرد. اول از همه، وزير دربارهي المپيادها صحبت كرد.
او گفت كه چنين رويدادهايي براي بسياري از كشورها مخصوصاً روسيه اهميت زيادي دارد.
برگزاري المپيادها كمك ميكند تا بچههاي بااستعداد را شناسايي كنند و علم را در بين جوانان محبوبتر كنند. علوم، آيندهي ما را تشكيل ميدهد و شيمي نقش اساسي را در بين آنها دارد زيرا در اقتصاد مؤثر است.
|
آكادمي روسيه اين را درك ميكند براي همين پروژههايي زيادي هستند كه به علم و آموزش كمك ميكند. بهعنوان مثال المپياد قسمت كوچكي از پروژهي ملي «آموزش» است. «فورسنكو» (Fursenko) از با نام بردن شركتهاي حمايتكننده از كمكهايشان در برگزاري سيونهمين المپياد جهاني شيمي تشكر كرد.
وزير همچنين اضافه كرد: بسيار عالي است كه شركتهاي بزرگ در آموزش جوانان كمك كنند و با دولت در آمادهسازي متخصصان همكاري كنند. سيونهمين المپياد جهاني شيمي، تجارت و علم را متحد كردهاست. در پايان «فورسنكو» (Fursenko) دربارهي نحوهي برگزاري المپياد سؤالهايي مطرح كرده و خواستار هرچه مطلوبتر برگزار كردن اين رويداد جهاني در سالهاي آتي شد. سپس نوبت «مانفرد كرشمبائومر» (Manfred Kerscbaumer) شد. او متذكر شد: كه سطح المپياد بسيار بالا بود. توصيف آن بسيار ساده است. آموزش شيمي در روسيه در جهان جايگاه برجستهاي پيدا كردهاست. حمايتكنندگان همچنين نتوانستند ساكت باشند. نمايندهي برخي از شركتها جملاتي دربارهي موارد ذيل مطرح كردند: - مدرسه - دانشگاه - شركتها - كنفرانس بين كشورهاي آسيايي - دانشگاه ايالتي مسكو
در جلسهي هيأت داوران تصميم گرفته شد كه چه تعداد طلا، نقره و برنز به دانشاموزان اهدا شود. «فورسنكو» (Fursenko) در اين جلسهي هيجانانگيز شركت كرد.
اينكه چه تصميمي ميگيرند را امروز ميفهميد، در مراسم اختتاميه ...
|