متن كامل خبر
وزیر آموزش‌وپرورش: انتشار کتب درسی به صورت تلفیقی انجام شود

تاريخ خبر : 14/10/1395امتياز بده :ارسال به دوستتعدادمشاهده : 345

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها و تشکل‌های معلمی در جریان‌سازی برنامه‌های آموزش و پرورش، گفت: گفتمان‌سازی «مدرسه محوری» با همکاری معلمان، رسانه‌ها و تشکل‌های فرهنگی میسر می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در هجدهمین جلسه هیئت امنای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد؛ با اشاره به بازدید اخیر از مناطق محروم دو زبانه کشور اظهارکرد: وجود دانش آموزان دو زبانه در برخی مناطق محروم، ضرورت ایجاد مراکز پیش دبستانی در این مناطق را مضاعف می‌کند، که در این باره کارگروهی برای بررسی و پیگیری موضوع تشکیل شده است.
 
وی افزود: تغییر سیاست تألیف کتب درسی از تک تألیفی به چند تألیفی، نیازمند تدوین ‌آیین نامه و شیوه‌نامه‌ای است که در دستورکار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار دارد.
 
وی با اشاره به دشواری‌های اعزام معلم زن به مناطق دور افتاده و صعب العبور کشور تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده؛ به دلیل فرهنگ غالب بر بعضی از روستاهای محروم، والدین از تحصیل فرزندان دختر خود در کلاس‌هایی که معلم مرد وجود دارد، جلوگیری می‌کنند و این امر باعث ترک تحصیل برخی از دختران دانش آموز شده است.
 
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سلطه آموزش بر پرورش، نظام تعلیم و تربیت کشور را با مشکل روبرو ساخته و دروسی مانند ادبیات، انشاء، املا، جغرافیا، تاریخ و علوم اجتماعی کمتر مورد توجه دانش آموزان واقع شده است، زیرا محتوای آزمون‌هایی که برای ورود دانش آموزان به مدارس استعدادهای درخشان و نمونه برگزار می‌شود اغلب تکیه‌اش بر دروس پایه است.
 
وی با اشاره به ورود کتاب‌های کمک درسی به دوره ابتدایی و اعتراض برخی از والدین به ارزشیابی توصیفی به دلیل برگزاری آزمون‌های مختلف ادامه داد: وقتی دانش آموز برای یک آزمون باید چندین کتاب را مطالعه کند، مسلما زمانی برای مطالعه کتب غیردرسی نخواهد داشت و این امر به تضعیف فرهنگ مطالعه کمک خواهد کرد.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت